Söndagsmys...

Vaknade tidigt och försökte släppa ut katten som levt rövare i natt. Hon springer järnet och åker sedan kana på de få mattor som ligger utlagda. När man kommer upp ligger de lätt ihoskrynklade och hon är heeeelt oskyldig. Inte ville hon gå ut heller - trots att vädret såg helt magiskt ut:
 

Vackert! Men tidigt. Jag förstod henne och somnade om jag också.

Att ha Oskar och Lisa hemma är bara för mysigt! Särskilt när de också väcker oss till en magisk frukost med amerikanska pannkakor, ägg, bröd, keso och annat gott. Men jag är fortfarande trött så medan ungdomarna gick en promenad så sov jag en stund igen. Ulf åkte iväg till Önnesmark och jag lagade lite matlådor till veckan som kommer. Det är skönt att bara hänga lite tillsammans.
 

Men dagen tar oundvikligen slut och nu har de åkt vidare till Lisas föräldrar på middag. Det gäller att fördela gracerna.

Jag sitter i soffan och kommer inte att göra många knop resten av dagen. Jag känner att jag fortfarande inte orkar så mycket även om jag nog inte längre är sjuk. Vila är i alla fall sjukt bra när man vill bli frisk! Haha!
 

Gör ännu en tillbakablick på himlen och ångrar lite att jag inte kom mig ut idag - men det kommer fler dagar med bättre ork. Nu siktar jag på att göra mitt bästa på scenen den här veckan och att också hinna med lite annat jobb! Har inte mer tid att softa och njuter av de sista timmarna av söndagsmys. Tack för i helgen finingar! 

Ska också klura på vem eller vilka jag ska nominera till http://aretskvinna.se/ Gör det ni också! Detta gäller: 
 
"Årets kvinna är någon som lägger ner själ och hjärta i att göra små och stora förändringar, som gör något stort i det tysta, som riktar ljuset mot kvinnor i Skellefteå. Någon som gör skillnad för andra kvinnor i Skellefteå.

Vi vill uppmärksamma dessa kvinnor genom en kampanj under februari där du kan nominera någon du tycker passar in på detta. Skriv en bra motivering, gärna med konkreta exempel, i formuläret nedan. En jury kommer sedan att utse en vinnare som presenteras på Internationella kvinnodagen den 8 mars. Senast 27 februari vill vi ha din nominering."
 
Juryn får inget lätt arbete...