Pappersdag!

Sov något så vansinnigt uselt men steg ändå upp hyfsat pigg och satte igång med tvätt, lite telefonjobb, pappersarbete och betalning av diverse fakturor och räkningar. Hade ju också kvar jobbet med redovisningen av bidrag från Kulturrådet... Jag skulle ju vara ledig idag? 

Gott som räcker längre... Nej, det var väl inte så farligt men det ska ju göras. När jag fått OK på den så var klockan nästan middag och jag kände hur fredagslugnet började sprida sig i kroppen. Och hungern... Vart åker man då?


Ser ni?


Nu då? Ja, jag ville inte blöta ner kameran så det fick bli en regnig ruta utanför världens bästa Food!! Skulle hämta en gourmetpåse men kom också hem med diverse godsaker... Pärlans kolor med saltlakrits var to die for!

Och kvällens middag lika ljuvligt god! Parmesanpotatis, squash gratinerad med pesto, ryggbiff som blev perfekt rosa och en sky med rostad vitlööööök!

Maken är ju sjuk och inte så matfrisk men då passar det väl bra att stoppa i honom massor med vitlök? Nu kanske han också är så mätt och nöjd att han inte vill ha mer lakritskola? Haha! Nej, jag försöker faktiskt minska på sötsakerna själv och ska man äta några få bitar får det gärna vara bra kvalitet. 

Nu är jag så nöjd med dagen! Ska slappa lite i TV-soffan och sova. Har t o m renbäddat sängen och då sover man som en prinsessa! Imorrn blir det teaterpremiär!