Nästan kris...

Min dag! Låg länge i morse tills ljudet av dammsugaren vädjade till mitt samvete och jag steg upp. Haha! Maken är som mest energisk på förmiddagarna - och jag som minst... Det är väl så att vi kompletterar varandra! 
 
Men när jag väl kom mig upp så blev det tvätt och stök och tillagning av fläskpannkaka och ärenden på stan där jag hämtat pappas glasögon och bytt ett par saker jag hade köpt, inhandlat ett nagellack och sådana där supernödvändiga saker som man bara måste göra en ledig dag! 
 
Kom hem och satte mig vid datorn som inte var på sitt bästa humör... Helt plötsligt gick den inte ens starta om - eller starta alls! Kände hur det började knyta sig i magen. Man skulle ju bli galen om allt försvann! Jag reparerade och återställde och fick t o m ladda ned Chrome som hade försvunnit. Väldigt märkligt!  Men till slut så. Nu har jag säkerhetskopierat på en annan hårddisk och lagt en del viktiga jobb i dropboxen. Man måste ju gardera sig. Fast den kanske bara ville att jag inte skulle jobba idag? 

Började surfa runt efter en ny bärbar (behöver en till) och eftersom jag är sjukt nöjd med den här så har jag inget emot att köpa en likadan. Nu har den ju givetvis utgått... Att hitta en lika tunn och lätt med 10 timmars batteritid och bra prestanda kändes inte helt enkelt. Och nej, jag ska inte köpa Mac! Inget emot den men jag har så mycket program till PC som jag bara måste ha och det skulle bli svindyrt.

Nåja, jag får väl åka ner på stan imorrn och prata med ett par kloka människor. Har hittat några exemplar som jag jämfört och som kanske skulle funka. Fast jag gillar inte att byta. En gång när jag köpt en ny stationär så blev jag trackad av sonen eftersom den stod i kartong nästan ett år... Haha! Allt är dock lättare nu när man har gmail och inte behöver förlora viktiga brev.

I afton och kväll har jag gjort i ordning brev och paket till pappa och mamma, svurit över att kuverten var slut (Skellefteå Kommun får ett mycket hemgjort... haha!), städat på toan och nu blir det inte så mycket mer. Kanske ett fotbad får avrunda kvällen? Det har jag verkligen längtat efter! Måste försöka komma ner i varv efter min datorkris... Och sätta igång en säkerhetskopia till. Tjolahopp!