Mera nöje - Alvargalan!

Jag kan inte bestämma mig för vad jag tycker om Alvargalan och dess innehåll - men jag vet att jag gillar att klä upp mig och gå på fest, äta god mat och träffa trevliga människor! Därför blev det besök även i år. Ja, jag hade egentligen tackat nej men så drog Mie med mig. Tack för det min vän! Jag har inte dansat så mycket på lääääänge!
 

Här har vi anlänt till Skellefteå Kraft Arena - laddade till tänderna! :)
 

Det var vi inte ensamma om! Här kom Anna-Lena och Anders som fick bamsekramar av arrangören Stina Renström!


Fler partypinglor på väg in i lokalen: Mie, Fransesca och Anna-Britta som ju är teaterns ordförande. Skål!


Så där ja. Nu var det bara att dra igång!


Och där kom årets konferencierer: Fredrik Kariander, Sofia Andersson-Lundberg och Jocke Johansson! Kul att Jocke fick nytt sällskap och att Sofia fick ett högtidligt uppdrag - men särskilt roligt var det faktiskt att se Fredrik i officiella sammanhang! Jag tycker att nästan alla galor av den här typen blir lite för allvarliga och pretentiösa - därför var Fredriks humoristiska inslag så uppskattade! Humor är ALLTID rätt. 


Och Paulina plåtade - i en underbar grön spetsklänning med grova kängor till! Coolt!

Några priser då:


Årets Producentföretag: Lappvattnets Snickeri! Kul!


Kloka och kompetenta Ulla Edler presenterade årets Innovationsföretag Volantic!


Och allas vår Lelle Printer delade ut SEB:s pris till Årets Småföretag som blev Westmans i Bygdsiljum!


Dags för lite underhållning. Ett par av tjejerna från konserten "Mixed Tape" körde låtar tillsammans med bästa Kågis och en kille på fiol som jag glömt namnet på.


Sparkling! En del av intervjuerna gjordes mitt i rummet och här är det Fredrik som pratar med en av sponsorerna: Skellefteå Krafts VD Hans Kreisel.


Ingmar Inredning blev Årets Handelsföretag och var också kvällens färgklickar! Snyggt!


Contractor blev Årets Tillväxtföretag och Fredrik Andersson var sjukt nöjd!
 

Catarina Lidman på Swedbank delade ut pris till Årets Näringslivsprofil som glädjande nog blev Petter Mikaelsson! 


Sedan kom våra kommunalråd upp på scenen. Har vi två nu? Och har det tillkommit en sådan lön till av skattepengarna? Ja, förmodligen. De skötte sig väl bra men jag måste säga att när man blir så högt uppsatt som Kommunalråd så bör man också köpa sig en hel kostym som sitter bra. Uddabyxor i avvikande svartfärg blir aldrig snyggt. Lorents får ju klä sig hur han vill annars men när han representerar Skellefteå så vill vi vara stolta och visa upp en man/kvinna som kan föra sig offentligt. Det måste ingå i konceptet.


Alla vinnarna och alla nominerade! 


Varmrätten... Den inbakade oxkinden var magisk!


Unghästen gjorde ett lysande inhopp där erfarna David och Nicklas med en röst berättade om hur de löst genustänket en sån här kväll. Snyggt jobbat!


Och sen... Fyra fantastiska killar med guldstrupar gjorde entré och blåste skallen av oss!


Ser ni hur nöjd jag är? Längst fram! Haha!


Sjukt svängigt blev det när The Fantastic Four framförde soulmusik från 1960-talet. Och vi sjöng med!


Desserten var nog den godaste jag ätit nånsin! Lakritskräm med mascarpone, smörstekt brioche och hallonglass... Nåt så djävulskt gott!


And then hell broke looooooose! Midnight Soul Band med Peter Fjällström i spetsen! Här började den riktiga festen och jag har inte dansat så mycket på år och dag! Lovely!


Jag och Mie tog täten och övriga kunde inte heller låta bli att ansluta! Groovy!

Tack för en fartfylld avslutning på kvällen! Helt fantastiskt! Här gick vi ut för lite luft men då avslutade också bandet sitt set och vi beslöt oss för att åka hem vid midnatt medan allt var på topp! Därför tycker jag att det blev en sjukt bra kväll med mycket trevliga och glada människor! Tack alla!
 
Ni tycker kanske att jag började kritiskt kring själva galan men det är en del praktiska saker kring priserna som jag ville resonera kring men det blir inte nu. Dags att åka ner på stan och dela ut priserna i "Hatt-tävlingen" som arrangeras i samband med vintersimmet. Jag och Linn Lundström har varit jury och nu ska priserna ut! Syyyyynes!