Från Mello till snöoväder...

Det blev ett par hektiska dagar med mycket aktiviteter - både underhållning och jobb. Därav de få inläggen här. Jag har helt enkelt inte hunnit.

Igår började jag med att se Göran Hanssons monolog "Vad har en man att säga?" på soppan. Jo, det var en riktigt fin historia där han gör ett ganska ömsint porträtt av den medelålders mannen Sven-Gunnar. 

Sedan hem för jobb med en dator som plötsligt hängde sig och inte alls ville vara med på noterna. Ingenting funkade och först när jag gav upp och skulle åka iväg till Nordanå för nästa evenemang så kom den igång igen... Hmm... Mystiskt! Hur som helst tog jag Anna med mig för att kika på Unghästens Schlagerimpro. De är ju bara så vansinnigt bra på det här!
 

Olov som "Aha Sensation" från Uddevalla... 


Men vem var det som representerade Tyskland? Trodde länge att Fjällström hade hoppat in.


Men det visade sig att det var en av de utländska improvisatörer som är på besök hos Unghästen. Kul!


David är alltid en av mina favoriter! 


Som mellanakt gjorde alla impro-artister en kanonbra insats! Helt fantastiskt roligt där de blandade språk och ibland förstod varandra. Snyggt!


Och Nicklas norska artist "Magnard" tog hem hela spektaklet med bara 12:or! Här är också textförfattaren uppe för att få blommor.


Och naturligtvis framfördes vinnarlåten igen! Eller så nära man nu kan komma... Den blev riktigt bra! 

Idag har jag bara skottat lite och förberett kvällens jobb.


Åkte förbi Fjällströms för att hämta lite mikrofoner och där hade stora starka karlar intagit taket för skottning! Skönt för Peter att även sonen är biffig!


Åkte sedan till Piteå för kvällsjobb som drog ut på tiden. Här förberedde vi oss på en ganska tidig insats men bussen med deltagare från Skellefteå blev nästan 1,5 timme försenad! 


Därför hann vi både hitta på nya inslag och ta lite selfies. Förvånade?

Ganska förfriskade och okoncentrerade gäster till att börja med men vi fick alla med oss! Kändes oerhört skönt att vara två som drar lasset en sån här gång. Arbetsseger med nöjd kund! 


Sedan skulle jag köra hem... Mycket snö och lite väg. Mötte fyra plogbilar - men på motsatt sida. Ni ser hur oplogat det var från Jävre och hem. Jobbigt att köra men ännu gladare över att vara hemma igen!
 
Bra jobbat Åsa! Nu blir det sovmorgon...

 
 
 
 
#1 - - Micke:

Jobbigt före. Men djävla tur att du inte mötte plogbilarna på din sida...

Svar: Haha! Ja, det har du helt rätt i!! :)
Monica Lindgren