Ljusa dagar!

Ett par fantastiskt fina dagar är till ända med många lucior, mycket musik, söta barn, fina vänner och skön julstämning! Igår det var det söndag, ledig dag och luciadagen. Det måste firas!
 

Började dagen med att åka till syrran där det fanns tillgång till lite yngre lucior. Dessutom blev bjuden på god lunch!


Här sitter finaste luciamamman och det bjöds på dopp i grytan och julskinka... Såååå gott!


My hade tappat en framtand som hon gärna visade upp! Ja, åtminstone platsen där den suttit...


Malin hade också lussat hos mamma och tog henne med sig hem på lunch.


Granen var på plats i det fina vardagsrummet och Max passade på att göra lite förbättringar...


Sedan blev det luciatåg - med en viss motsträvighet hos det yngre gardet.


I ett hus vid skogens slut blev början till uppbrottet - men jag och mamma njöt. Såååå fina allihopa! Tack för både mat och kramar och underhållning!

Sedan åkte jag vidare till nästa gäng sötingar! Jag fick mycket kramar igår och det gillar jag verkligen!


Här har jag kommit hem till fina Anna som skulle följa mig på konsert. Och hennes tvillingar har vuxit ordentligt sedan sist. Söta Alma...


Och söta Leo... Jag glömde ta med kameran in så det blev lite kassa bilder men barnen är så söta att det inte gör något.


Mera Alma!

Och mera Leo som också ville sitta i knäet en stund. Alma tar längre tid på sig men hon kom till slut hon också!

När barnvakterna hade anlänt så åkte vi till Anderstorpsalen för julkonsert med Skellefteå Symfoniorkester! Så härligt!

Glada tjejer i publiken! Länge sedan jag träffade Anna och jag blir så glad av dig!
 

Konserten drog igång och det varvades instrumentala stycken (arrangemanget av Stilla natt var nog bland det vackrast jag har hört!) med sång av gästsolisten Åsa Granlund Jonsson. Otroligt vackert! Kvällens utmärkte dirigent var Jonas Nyström.


Härlig stämning och sköna melodier som gjorde att vi blev så lugna och harmoniska. Åsa har ju också en röst som är klockren i de här sammanhangen! Tänk att jag fått lyssna till så många ur Skellefteås grädda av musiker och sångare den här helgen. Stort! Och jag har verkligen njutit! Tack alla underbara!


Efter paus kom också luciatåget in. Ett jättelåååångt!


Ja, ni ser ju själva. Så många fina barn!


Vacker sång och härlig stämning. Men nog måste det vara tufft att vara lucia med levande ljus... Jag tror inte att jag hade velat byta. Och det säger jag inte för att jag aldrig har blivit vald... Haha!

En underbar afton som sedan avslutades med några jobbtimmar vid datorn då jag har text som ska levereras den här veckan.
 
Idag har jag och maken varit och tittat på kök och om Gud vill och banken tillåter så ska vi nog byta vad det lider. Vi har ju bara funderat i 27 år... Haha! Sedan drog jag till Piteå och Åsas stuga för ett par inspirationsdagar. 

Hon var inte hemma när jag kom och det tog inte lång tid förrän jag fick besök:
 

Av barnbarnet Valter! Ja, pappan var också med men han behövde skötning ett par timmar och jag säger aldrig nej. Han är så fin! Och rapp i steget trots att han inte ens är 10 månader! 
 
En härlig eftermiddag med mycket skratt och många kramar. Igen... Jag gillar ju verkligen barn. Och Åsa! 
 
Kalasmiddag och många samtal senare blev det här en sen blogg men jag återkommer garanterat en annan dag. Sov gott alla fina!