Hälsodag!

Att åka till Åsa i stugan på Renön är i sig oerhört hälsosamt! Sedan utökar vi välmåendet med skratt, prat om viktiga saker i livet, mera skratt och bollar roliga idéer. Jag har också jobbat lite och under tiden har hon skämt bort mig med supergod mat och trevligt sällskap! Tusen Tack för allt min fina vän! <3

Hon har ju också en charmig Lagotto som kräver promenader och det tackar vi för. Skogen finns ju bakom knuten så det var bara att klä på sig ordentligt och ge sig ut!
 

Vackert väder idag och och snö i varje gran.


Gamla stubbar och mossa, en långhalsad svan...


Solstrålar mellan träden - vackert som fan!


Hare' vare' fler som gått här?


Och bakom en stam tittar åsa fram!


Vackert ljus och stiliga tallar! Jag fick så mycket natur som jag pallar!
 

Bergsbestigning fick avsluta turen. Kanske inte så hög kulle men karlar brukar ju säga att storleken inte har någon betydelse? Haha!
 
Vi avslutade eftermiddagen med en fantastisk hälsoföreläsning av Kristina Berglund från Yogahuset. Hon är utbildad Naturläkare, Homeopat och Yogalärare. Ja, hon är också Civilekonom och bodde 10 år i Nya Zeeland innan hon återvände hem för att sprida hälsa.

Hon jobbar också med en serie kosttillskott som jag nu börjat testa. De heter Fitline och är utvecklat av läkare, homeopater och ajurvedaexperter. Preparaten genomgår samma rigorösa kontroll som läkemedel och är också testat av Olympiska Kommittén för att se till att den energihöjande effekten som man får på köpet inte klassas som doping. Kristina har läst näringslära och har varit på jakt efter preparat som håller kroppen i balans och tillför de vitaminer och mineraler vi behöver - och nu har hon hittat dem! 

Hon är otroligt inspirerande att lyssna till och en go' människa man gärna träffar fler gånger! Därför har jag också prelbokat henne till någon av Kasam-kvällarna under våren. Jag tror att ni kommer att gilla henne och hon vet vad hon pratar om. Jag brukar vara ganska kritisk till den här typen av tillskott men jag är såld eftersom jag både mår bättre och känner mig piggare! Återkommer om saken ifall övriga i gruppen tycker att det är intressant.
 
Hej då Kristina och Åsa och tack för en härlig eftermiddag och fina dagar! 
 
Nu blir det en tidig kväll och lite läsning för att koppla av. Imorrn ska jag gå på två julfester så det gäller att vara utvilad! :)