Dan före dan...

Fullspäckad och känslosam. Jag vet inte om jag är trött men mitt humör har verkligen gått upp och ner idag. Från gapflabbet i morse när jag kikade på Åsas underbara film på min tidslinje på Facebook https://www.facebook.com/asaperssonpitea/videos/10205297853875178/?theater till irritationen jag känner över människor som saknar självinsikt. Däremellan missnöje över allt jag inte hunnit och slutligen lugnet, glädjen och kärleken till barnen! När de nu kommit hem till boet båda två så kan allting annat faktiskt kvitta!
 
Ibland har jag svårt att släppa saker som irriterar mig och då är det alltid bra att ventilera saken med en vän. Även den här gången fick Åsa låna ut lite tid och det är så bra när någon man litar på kan spegla det jag känner och ge mig nya infallsvinklar. Tack!
 
Det glada och positiva vann även idag. Skönt! Mitt liv har ju faktiskt aldrig varit så bra som nu. Jag väljer själv vad jag vill hålla på med, vem jag umgås med och trivs med livet! Fortfarande har jag lite svårt att säga nej och vissa dagar låter jag också det dåliga samvetet gnaga i onödan mycket. Man kan ju inte alltid göra allt för alla. Och vissa kan man ändå aldrig tillfredställa. Jag och maken pratade om det där för ett par dagar sedan och insåg att vi förmodligen var "Born to disappoint"... Haha! 
 
Våra barn är dock inga besvikelser och idag har Oskar servat mig med både skottning, ärenden och matlagning. Du är en pärla!
 
Nu laddar jag bara för morgondagen och mys med familjen! Har ett par klappar kvar att slå in men det är också det enda. Skinkan är kokt och revbenspjällen ska precis tas ur ugnen. På tal om inslagning så är det vissa i vår familj som lägger ned mer tid än andra:
 

Haha! Jag tror han har ärvt den konstnärliga sidan av maken. Jag har fått många paket där det stuckit ut delar, inslagna pinnar och allt möjligt... 
 

Ikväll blev det så äntligen dags att åka ut till Falmark för att hämta upp fjärde familjemedlemmen:


Finaste flickan! Så mycket kärlek! 


Och väl hemma fick brorsan största kramen! Den här bilden gör mig lycklig och så väljer jag att avsluta dagen. Vi har haft uppesittarkväll med bingolotto, inte vunnit ett smack men vräkt i oss både glass och godis. Mätta och belåtna ska vi nu bara rimma på en del av paketen.
 
Önskar er alla fina en alldeles underbar julhelg! <3