Another day...

Igår var det Annandag jul och vi hade Ulfs familj på trevligt besök! Svärmor Sonja hade önskat dopp i grytan och så fick det bli! 
 

Här är maken tillsammans med sina fina föräldrar Sonja och Sture!


Ungdomarna följde också med och det är kul för barnen att hinna träffa sina kusiner.


Jag hade också hämtat mamma som nu sitter bredvid svågern Krister. Hon trivdes och här har de huggit in på desserten som var en galet god Semifreddo som Berith bidrog med. Sååååå gott! Tack!


Och sitter dessertmästaren själv bredvid Sture, Ida och grabbarna Emil och Victor.

När man ses så här så ska det ju också tas kort av barnen... Det är inte alltid det roligaste de vet men ställer upp i alla fall. Den här gången blev det en annorlunda variant:


Fötterna. Gissa barnet? Haha!
 
Och här alla finingarna: Johan, Emilia, Oskar, Victor och Emil! 

Sedan blev det skjutsningar av både mormor och barnen i omgångar och till slut tv-soffan med "Grand Budapest Hotel" som avslutning. En fin dag!

Idag har det dock varit en annan dag och vi har mest softat och varit trötta. Fullmånen påverkar mig mer för varje år och jag sover som en kratta. Jag är trött redan nu trots att klockan inte är mer än sju... Men jag var ute en sväng på rean och det friskade upp. Fick också besök, ja vi och vi... Emilia fick besök (vi har tur) av Maggan, Sara och hennes lilla tjej Ella!
 
Hon är en väldigt aktiv sötnos som charmar alla! Lyckades få henne att (nästan) sitta stilla på en ruta... Haha! En gullunge!

Nu hade vi tänkt avsluta helgen med att gå på bio men det var vi inte ensamma om. "En man som heter Ove" får vänta till en annan dag då det inte fanns biljetter. Men jag har ju mitt pussel... :) Och lite jobb... men det får faktiskt vänta till imorrn!