Lite trött...

Hektisk helg som igår avslutades med både föräldrar och jobb. Kände mig lätt krossad när jag vaknade i morse men försöker så sakta komma till liv genom att ta tag i allt arbete som inte är fixat ännu. Det är mycket som rör sig i skallen så jag börjar med att sortera för att känna mig mindre stressad.
 
Igår hämtade jag dock upp lilla mamman för en tur till pappa i Lövånger. Han är ju fortfarande kvar på Korttidsboendet och trivs inte alls...
 

Mamma var i alla fall uppklädd och fin i sommarklänning! Kanske lite "övervänt"... Jag skulle hämta 10.30 och hon ringde redan 9.05 och frågade om jag var klar... Haha!

Men hon är vid ganska gott mod och betydligt lugnare nu när pappa inte bor hemma. Med hennes egen form har hon ju fullt upp med att klara sig själv. Nu är det snart dags för nytt knä och vi unnar henne verkligen den fysiska förbättringen!

Men vi kom fram till pappa som att i köket och höll på att svälta ihjäl. "Ni kom i sista minuten" var orden vi möttes av. Mamma vet väl var hon har sin gubbe och hade tagit med sig tre mandariner som han slukade i rask takt. 

Det är ju knepigt när han inte gillar t ex gröt till frukost och därför ganska snart blir hungrig igen. Sedan är han ju van att mamma tar fram något annat ätbart när han inte gillar maten... Men är man på ett boende får man ju anpassa sig och det gillar han inte. Han längtar hem och jag hoppas att vi snart får till ett boende i Skellefteå så att det också blir enklare för oss att besöka honom.
 
Hur som helst åt vi lunch tillsammans i restaurangen och det blev väldigt lyckat. En söndagslunch med kalvsylta och kokt potatis satt faktiskt inte fel. Sedan åkte jag och köpte några kilo frukt så att han kan snaska när han vill. På hemvägen släppte jag också av mamma hos Malin så att hon skulle få se huset. En fin utflyktsdag för henne som säkert känns i benen.

För min del känns det mest i huvudet då jag avrundade söndagen med några timmars skrivande medan jag ändå var ensam hemma. Måste beta av saker och skrivandet är inte gjort i en handvändning. Man måste ju klura också så att det blir riktigt roligt.
 
Nu blir det planering och annat praktiskt innan jag ska iväg på teatern och träffa Fransesca för att prata om hösten och strategin för Norrscen. Teatrarnas regionala samarbete har väl inte legat överst på listan i sommar så jag får inleda med att uppdatera mig själv i frågan. Känner mig ganska trött och lite stressad i magen men det brukar gå över när jag väl kommer igång - och framför allt får strukturera och skriva listor på allt som inte är gjort!