Glädje och oro!

Gårdagen rullade iväg i rasande fart med jobb och ännu ett träningspass! Skönt (och sjukt svettigt!) att komma igång med Indoor Walking igen - eller Stride som det numera heter. Bokade även in ytterligare ett par föreställningar så nu börjar höstens turné med "Lyckligare nu" se riktigt bra ut!
 
30 sept och 1, 15, 16 okt  kan ni se offentliga föreställningar på Västerbottensteatern och nu ska vi spela nere på scenen för att rymma en större publik. Här kan ni läsa mer och boka biljetter: http://vasterbottensteatern.se/forestallningar/lyckligare-nu/ 

Det kommer garanterat fler tillfällen under hösten och dessutom har flera företag bokat egna kvällar och det känns otroligt roligt! Ska lägga upp alla speldagar här senare. Nu har jag haft pippi på annat här hemma:
 

Full fart på den Sibiriska Nötkråkan som i vanlig ordning är tillbaka! Det var ett väldigt liv ute och det tog ett tag innan jag upptäckte var den satt...


Herre på täppan! 

Idag har det däremot inte blivit mycket jobbande... Började med att skjutsa mamma som fått en akut tandläkartid. Innan jag hämtade henne fick vi också besked om att pappa ramlat ur sängen och nu var på väg till akuten för en befarad höftskada. Åkte därför vidare och han var verkligen i usel form! Röntgen konstaterade också snabbt att det nog var ett brott på lårbenshalsen... 

Känns ju inte bra! Alla hans sjukdomar ger honom inga goda förutsättningar för en operation och vi håller tummarna för att det går bra imorrn bitti! Brorsorna löste av mig på akuten (än en gång så skönt att vi är fler syskon!) och jag åkte hem - och fick fint besök!
 

Min fina vän Anna kom med gullungarna Alma och Leo! Här pratar vi full fart! Om jag skulle ha hand om dem ett par dagar i veckan skulle jag aldrig behöva träna... Haha!


Leo - ville låna kameran...


Alma - skulle inte heller tacka nej...


Vi hann också ut på gården en sväng och här är det Skrållan som får lite uppmärksamhet! De här ettåringarna är riktiga mysproppar och hinner överallt på sekunden.


Smultronplockning!


Lite gungande! 


Lite flygande!


Lite snurrande med mamma!


Tufft grävande!


Men INGEN åt grus... eller hur Leo? Haha! Så roligt att ni kom och förgyllde min dag Anna!

Därefter blev det samtal med läkarna och hämtning av mamma igen för några timmar med pappa. Man vet ju aldrig hur han klarar det här och det känns fint att få så mycket tid som möjligt! Han var väldigt trött men ändå glad att vi var där. Men riktigt glad blev han inte förrän bästa besöket dök upp:

My och Malin! Pappa som inte haft så mycket tid att glädjas åt sina stora barnbarn tar nu (och får också) igen allt med My och Max och det är så fint att se vilken härlig kontakt de har. Här kollades det EKG och det blev spännande att titta på för en skoltjej!
 
På vägen hem kände jag att det mest blivit kaffe idag så jag sabbade all min nyttiga träning med ett skrovmål från Max... Akut hunger är inte bra för mig. Inte trötthet heller för den delen. Så nu blir det sängen! 


 
#1 - - Anonym:

Hälsa din pappa från Ellenor (diakonen från Lövånger som låg på strokeenheten när han var där)

#2 - - Majbritt Sehlin:

Kära Monica, så tråkigt och jobbigt för Henry nu, när jag äntligen kom iväg till Lgr för att hälsa på honom var han sorgligt nog inte där (röntgen), bad om en hälsning till honom då och nu vill jag att du hälsar till honom igen. Din styrka är dig till god hjälp nu, kram/Majbritt