Sista april...

Gårdagen gick som i slow motion efter bara tre timmars sömn. Det är kanske inte så smart att läsa mailen vid midnatt och inse att man fått ett problem på halsen... Men jag var i alla fall vaken i tid för att spela lunchföreställning! Alltid något!

Det var rätt spännande att spela på ett företag. Jag har sett fram emot det men den stora skillnaden är ju att publiken inte själva valt att köpa biljetter och kanske inte är lika intresserade som de människor som stått i kö för att jaga biljetter. Lite mer gruvsamt alltså men det gick över förväntan! Intresserade, lyhörda och fin känsla efteråt.
 
Det blir starkt varje gång - känns fantastiskt men tar också på krafterna. När jag kom hem sov jag ett par timmar och var helt utslagen. Behövde vila och orkade inte ens med pizzabakning med hälsogruppen - då är det illa... Haha! Hade tänkt gå en promenad men kom mig inte längre än ut på gården... ;)

Idag har jag dock varit betydligt piggare! Skönt att få en mellandag och hinna pyssla lite här hemma. Vi har städat upp uterummet, stökat utomhus, handlat, tvättat och annat nödvändigt. Avslutade sedan med en timmes promenad i Vitbergsterrängen. Härligt!


Vackert väder och nya vägar. Jag gillar ju inte att gå ensam i skogen så det var skönt att vara två. Måste ta med mig Åsa och Alma nästa gång de kommer. Här finns mycket för en vovve att undersöka.
 

Vackert!
 

Krokigt!

Och här hittade vi en grillkoja - med ved. Skulle ha haft med oss en korvring!


Tittade på bilden av maken och ser att han fått sällskap i bakgrunden. Eller så är det ett skogsrå i toppluva...


Och någon mycket liten person verkade tälta närmare OK... Kanske samma personer som också dumpat skräp?

Så här ska det väl inte se ut när det varit avverkningar i skogen??? Motorsågsbränsle, oljeflaskor och annat skräp. Är det kommunens mark precis ovanför parkeringarna längst E4 i Solbacken? Och vem har de i så fall anlitat för jobbet? Ledsamt är det i alla fall att folk inte har mer respekt och bättre miljötänk!

Nåja, nu är det kväll och vi har avslutat dem med Pichana och sallad, hallonpaj och vaniljsås... Inte en grillad korv så långt ögat når men det blev en bra valborgsmässoafton i alla fall!