Ett stycke kött...

Väl hemma i förrgår (efter båttur och Manarola hann vi även en kort runda på stan...) svidade vi om och gick ut på jakt efter en bra restaurang. Vi har väl inte haft jättetur med öppettiderna över påsken men ätit oss mätta ändå. Det går alltså ingen nöd på oss! Nu sneddade dock Emilia in på en sidogata eftersom hon tyckte att det så snyggt ut i lokalen... Tur! Det var en helt otroligt bra köttrestaurang! BIF - Burger Italian Factory.

Cool inredning och baaaaaaaaaaaaaara kötträtter med ursprungsland och ras på varje maträtt. Och personalen visste precis vad de sålde. Så roligt med ett proffsigt ställe och hög kvalitet!
 

Finbarnen!


Här bläddras det vilt i menyn! Man kunde få allt från burgare till 1000 g kött...


Två tjurskallar? Haha! Neeeeeej, jag skojar bara!


Här har Oskar en diskussion om olika rätter.


Skål! Här hade familjen fått in en Chianti som kyparen också rekommenderade - och som höll måttet! 


Abbe tog en köttbit på 600 gram med olika tillbehör... Hur ska du få i dig det där?


Ja, han såg lite frågande ut själv... Men jag kan säga att det bara var benet kvar när han var klar. 


Oskar satsade på samma mängd. Inte så lite förvånad han heller... Men maten smakade alldeles ljuvligt! Vi fick dessutom vårt kött perfekt stekt - som alla ville ha det!


Och dessert! En semifreddo sitter fint efter en saftig köttbit! Sedan rullade vi hem och när jag nu tittar tillbaka på dagen så hann vi alldele fantastiskt mycket! En lång tisdag tog slut och igår blev det nya aktiviteter. Men de ska jag skriva om en annan dag. Nu ska jag ge mig innan uppkopplingen gör det. Bra att somna nöjd och glad! Haha!
 
Sköt om er och njut av stillheten hemma. Snart är vi tillbaka igen: Faaaaaamiljen! :)