Trams? Eller civilkurage?

Mina inlägg om Folkparken har resulterat i många reaktioner. De flesta positiva men också några som tycker att jag ägnar mig åt trams och smutskastning. Har också fått nedanstående kommentarer där också Sofia oförskyllt utses till syndabock:

"Eller så kan det bero på en ekonomisk kris pga att allas lilla ängel Sofia faktiskt inte har skött sitt jobb."
 
"Vad är det här för trams? Börjar likna något snubblande nära förtal på den här bloggen. Om du inte har någon insyn kanske du inte ska sprida skvaller/trams/dynga?"

"Antingen har man insyn, och då kan man ju dela med sig av den om man vill. Eller så har man det inte, då borde man absolut inte insinuera, antyda, anklaga osv osv till höger och vänster. Närmast ofattbart oseriöst och dessutom rejält oförskämt mot de som är inblandade."
 
Symtomatiskt med ovanstående kommentarer är att de är anonyma och därför också bör betraktas som nonsens! Vill ni som skriver kommentarer ha en stringent debatt så bör också ni sätta ert namn under texten! Det är att visa civilkurage! 

Ja, nu kanske ni tycker att jag är orättvis som tog in den förra kommentaren av Anno Nyman men det kan ju faktiskt vara ett namn... Och fortsätter detta så får jag väl ta in teknisk hjälp för att söka de IP-adresser som kommentarerna skickas från. Idag är ju ingen riktigt anonym.
 
Min avsikt är givetvis inte att ägna mig åt förtal. Jag vill lyfta fram sanningen även om jag kanske inte har med den att göra. Jag ser i Sofia och Elin mina egna barn och skulle någon utsätta dem för något liknande så kan ni ge er fan på att jag skulle reagera likadant! Eller ännu starkare! 
 
Att det är något som inte går rätt till kan vi vara helt övertygade om. Vem som är syndabocken och hur lösningen ska se ut får vi komma till när alla börjar prata. För det kan väl inte vara så att människor i vårt demokratiska land och i den här kommunen förses med munkavle? Yttrandefriheten är ju det vackraste vi har och måste verkligen gälla alla! Och Folkparken är ju en offentlig verksamhet precis som många andra. Sätter man sig i en styrelse så ska man vid årsmötet ha ryggen så pass fri att man beviljas ansvarsfrihet. Det är i alla fall den ärlighet man förväntar sig av förtroendevalda.

Nu rundar jag av och skickar alla mina inlägg till Skellefteå Kommuns ledande politiker Lorents Burman och Ann-Kristin Westerlund samt till Kommunchefen Kristina Sundin-Jonsson och till pressen. Bollen ligger hos er och jag hoppas att ni alla fångar den på ett rättvist sätt där unga människor inte behöver fara illa. Jag kommer hädanefter att intressant följa debatten från sidan.
 
 
 
 
 
#1 - - Anki:

Jag tycker inte att du hålla dig på sidan av detta "spektakel" utan ge allt som finns. Det behövs👍

Svar: Tack!
Monica Lindgren

#2 - - Åsa:

Tycker du gör det bra. Varför ge dig nu? Anonyma kommentarer är värda lika med noll.
Go girlanger!