TasteLab irl!

Vilken dag! Och vilken kväll! Sååååååååå rolig och galet gooooood! :)

Allt har bara löst sig idag och jag har betat av en del jobb också. Började dock med att åka på besiktningen, sms:a in ankomsttiden (jo, det är nytt) och få ett svar att jag inte hade någon tid... Orka... Nåja, jag gick in till grabbarna och stötte på den här trevlige mannen som ju också besiktat mina bilar tidigare.
 

"Kör in du!" Jag tackar och höjer deras servicegrad till skyarna - särskilt sedan han gett mig ett näst intill rent protokoll trots att jag inte hann tvätta innan...

Det enda felet påpekade jag faktiskt själv sedan mitt halvljus blivit nästan obefintligt. Inställningen var helt fel så jag åkte förbi Forslunds som ju servat bilen. Det visade sig att deras nya programvara rensar ljusinställningen och att man därför måste göra den sist. Ett misstag som de snabbt rättade till så jag bestämde mig för att belöna bilen:


Med en tvätt! 


Och en livsfarlig selfie... Haha! Jag är bara för barnslig...

Hem för att jobba och göra undan lite pappersjobb, betala räkningar åt mina föräldrar och åka ner på banken för att göra klart om fullmakt och annat som behövs för att hjälpa dem att sköta ekonomin. Känns bra att kunna ge mer service!

Jag var lite seg i skallen idag och hade ont i halsen men jag tog mig ändå i kragen och tränade i afton. Så nöjd efteråt men inväntar träningsvärken från h-vetet... Haha!  Därefter var det dags för ännu ett möte med glada hälsogruppen! 


Avslutade även idag i Pär Johanssons matstudio TasteLab! Blev ett helmysigt ställe som känns varmt, ombonat och hemtrevligt. Man trivs!


Vi hade bokat in en kväll med vegetarisk matlagning och Pär hade radat upp råvaror!


Jag och Anita kollade in godsakerna!


Pär gick igenom alla rätterna som skulle lagas. Pedagogiskt uppdelat i grupper. 


Därefter var det bara att sätta igång! Det här är en grupp handlingskraftiga kvinnor så det var full fart. Ann-Katrin och Li steker squash.


Vi åkte direkt efter träningen och var nog snabba också på grund av hunger... Anki är koncentrerad.


Och Eivor gjorde sötpotatis och en annan sparrisrätt tillsammans med Anita. Allt blev så sjuuuukt gott! Ja, jag lagade också ett par rätter men hann ta lite bilder...


...och även få moteld från Pär! Haha!


Härlig stämning i köket!


Den här vinaigretten till min stekta aubergine blev riktigt god med ingefära, chili, vitlök och annat gott!


Ser ni så varmt och mysigt det ser ut? Vi var på väg att flytta dit allihopa! Ja, alla gjorde vad de skulle och ingen domderade...


Eller? Haha! Nej, det ser nog värre ut än det var. Jag och Sonia blev ett fantastiskt team! Sedan återstod bara att äta:


Sötpotatisen var helt ljuvlig!


Rullar av grillad squash med fyllning av fetaost och vårlök... Mmm...


Ugnsrostad potatis med massor av goda tillbehör!


Bönor - som jag inte gillar - fick jag fria händer med och det blev en dressing med kapris, rödlök, persilja och citron. Helt OK med bönor om man får dem med lite smak.
 

Ja, det blev sammanlagt åtta rätter och här är det Sonia som äntligen förser sig!


Gott, gottigott, gott... Vi ska få en lista på ingredienser och nu blir det mer vegetariskt i vinter. Här har jag lagt upp alla rätterna utom desserten och förutom de jag nämnt tidigare så gjorde vi en rätt med pumpa och mathavre, mandel och tranbär, en rätt med stekt sparris, päron, dadlar och nötter... Ja, ni hör ju själva hur gott det var!

Och dessert såklart! Här lägger Sonia upp äppelskivor som stekts i smör och råsocker och sedan toppats och gratinerats med en röra av mandelmassa och ägg. Till detta en egen yoghurtglass med honung och kardemumma... Mumma!

Hela nöjda och glada gänget bakom buffén innan det var dags att hugga in! Tusen Tack alla för en riktig kanonkväll tillsammans! Och stoooooort Tack till Pär som förberett så bra och guidade oss med van hand. Det här måste vi göra om! TasteLab kan vi verkligen rekommendera!
 
Nu har jag kommit hem, färdigställt en älggryta och ska bara duscha och sova... Länge... Tjolahopp!