Packad, klippt och mätt!

Den här dagen har väl rullat på i den ordningen. Började hos pappa och mamma med fortsatt rensning och packning. Man kan ju inte bara slänga sparade papper och annat hur som helst så det tar tiiiiiid - men går framåt! Till helgen ska vi försöka vara klara.
 
Ilade tillbaka till stan efter en underbar lunch med rökt sik, mandelpotatis, skagenröra och hembakt bröd... Hur gott som helst! Skulle klippa mig och det verkade behövas.
 

Himmel så mycket grått det är nu... Man blir ju förskräckt...


Aaaaaaaahhhhhhhggghhhh! Haha!

Nej, jag har inte särskilt mycket panik men det känns fortfarande som om jag vill ha lite färg. Inte redo ännu för helgrått. Jag är ju ändå bara 24?


Eller? Här hade vi kommit en bit på väg och nu var det bara klippningen kvar.


Voilá! Såååååå skönt att få bli kort- och rödhårig igen. Jag älskar den här färgen!

Hem för lite ombyte och presentköpande innan jag skulle (missa yogan...) och gå på invigningen av Pär Johanssons Matstudio på Risbergsgatan! Allt Pär och Mie gör är oerhört genomtänkt och smakfullt - och det här var kanonfint!


Hyllor av gamla pallar med allehanda redskap för de som vill komma och laga mat tillsammans. I den här lokalen kan man både ha möten, äta magisk mat och få hjälp med att laga rätter och varför inte tävla? Imorrn kommer vi att åka dit med vår hälsogrupp för att laga vegetariskt och det ska bli så kul!


Ikväll blev vi bjudna på ljuvlig plockmat! Här ser ni pilgrimsmusslor med avokadoröra... Mmm...


Melon och fetaost... Bara att stoppa rakt i munnen!


Haloumi med apelsin... Gott med flera... 


Små potatisar med kronärtskockshjärtan... Det är synd att man blir mätt...


Fina Pär som är en så begåvad och social kock har också japanska knivar till försäljning. Har köpt två och är supernöjd!


Och fina Mie med sin otroliga energi och goda smak har inrett och fixat helt fantastiskt!


Gammalt och nytt, mysigt och med många roliga detaljer!!
 

Superfina ljuslyktor, gammalt virke och skinnklädda kyrkbänkar. Lampan i taket kommer från nån loppis och är sparad till ett bra tillfälle - som det här!

Ny entré från baksidan och stor altan där man också kan ha fester! 

Ja, jag är som vanligt imponerad. Allt det här paret tar i blir bara så bra! De har fingertoppskänsla och kvalitetskontroll genom hela linjen. Snyggt jobbat! Igen!
 
Ses imorrn!
 
 
 
 
#1 - - Mie :

Tack för allt fint du skriver, och tack för att du kom Monica, alltid så kul att ha dig med.

Svar: Jag menar varenda ord! Tack för ikväll - vill aldrig missa er! :)
Monica Lindgren