Försöker hinna ikapp...

Om man jobbar mycket hela året, hittar på en massa saker och reser under semestern så återstår oåterkalleligen hur mycket saker som helst att göra här hemma! När jag kom hem igår möttes jag av den kalla verkligheten och idag har jag börjat - med att rensa garderober... Om man som jag gillar att shoppa så blir det ett evighetsarbete!
 
Måste tagga ned med handlandet nu eftersom jag också hittar många snygga saker jag faktiskt glömt bort! Haha! Och nu blir det både skräp, myrorna och en säck till några vänner! Det är skönt att veta att någon annan faktiskt kan ta över det man kanske inte använt särskilt mycket. Jag blir fort trött... :S

När jag kom hem igår kväll stod en polisbil på gatan och jag undrade om något hänt? Idag fick jag veta att det varit inbrott på vår gata - hos två av våra grannar längre bort! 


Jag blir såååååå frustrerad och arg! Pratade med en av grannarna och han berättade att de hade röjt runt och förstört en del i huset i sin fruktlösa jakt på smycken eller pengar! Men vem har pengar hemma idag? Jag tror att jag ska skriva en lapp att det enda guld vi äger är det som sitter på ringfingret - som vi förhoppningsvis har med oss! Det är tur att vi jobbar oregelbundet och ofta är hemma! Bara att larma om man ser okända bilar och personer som stryker omkring! Obehagligt är det i vilket fall!

Nu har jag varit och tränat med bästa Anki och ätit en svettig men sen middag! Dusch nu och lite mer garderobstädning! Skynda dig hit Åsa - jag har en säck till dig och syrrorna!