Denna dagen, ett liv...

Jag säger som farbror Melker och tittar lite eftertänksamt tillbaka på en dag som verkligen innehållit allt! Den började väl kanske inte så bra - även om jag har svårt att bli riktigt upprörd över materiella ting. Jag skulle till tandläkaren i morse för att justera min bettskena som jag har för att minska mitt snarkande (det där lät väl fräscht? Haha!). Den fungerar i alla fall fantastiskt bra och gör att jag för det mesta kan vakna riktigt utvilad. Att snarka med andningsupphåll är inget jag rekommenderar.
 
På väg till Seminariegatan körde jag över Erikslid och helt plötsligt står det en polis på vägen! Med laserkamera! Oooooops! Hur fort körde jag nu då?? Jag hade noll koll och min första tanke var att "nu ryker körkortet!". Nu blev det blåsning och lite käftslängning med poliserna som ju helt riktigt gör sitt jobb. Jag sa att jag var på väg till tandläkaren men att jag var lite sen... Svaret kom direkt: "Jodå, det märktes!" Haha!
 

Blåskontrollen var inga problem men jag kan upplysa er om att kör man 62 där det är 50 så får man böta 2 400:-! Sjukt onödigt! Men garanterat en lärpenning som jag tjänat ihop till... Trevliga poliser var det i alla fall och jag berättade att de nu fick vara med på min blogg! 


Ja, jag var ju redan lite sen och då förstår ni säkert vad som hände i Lasarettsbacken... Tåget! Det kommer väl aldrig i rätt tid... Haha!

Ja, skenan blev justerad och sedan kom Åsa för ett par arbetsdagar inför våra kommande projekt! Alltid så roligt att ses även om det var lite svårt att koncentrera sig idag... Därför tog vi en paus och åkte till skogen! Man kan ju vara kreativ var som helst!


Och det gick bra! Vi fick lite gula kompisar med oss hem! 


Ren och gul lycka! Det finns nästan inga kantareller i skogarna runt Piteå så det blev en liten högtidsstund för Åsa! 


Vackert i skogen och oerhört lugnande! Eller lugnt och lugnt... Vi gick ju vilse! Haha! Men med Guds hjälp och en iPhone kom vi tillbaka till civilisationen igen! 


Tur! Annars kanske vi hade slutat så här... Upprostade och lutade mot en gran... Haha!
 
Efter hemkomsten började vi laga mat och jag hann också iväg en sväng till finaste My för att smaka tårta! Pappa Martin, bästa svågern, blev 35 år idag och det vill vi ju fira! Om jag åt tårta? Självklart, jag kör ju GI - Godis Innan middag... 


Nu har det rensats och här vill vi visa alla frågande människor skillnaden mellan en gul kantarell och en svamp som är lite mer beige och slät ovanpå...


...och mer orange under. Den har heller inte samma krullade kant och känns en aning svampig (Haha!)när man tar i den. Den till vänster är en helt ofarlig svamp som heter "Narrkantarell" och är oätlig men inte giftig. Den till höger är en gul kantarell som just nu puttrar tillsammans med sina kompisar på spisen! 
 

Jag fick också helt oväntat presenter ikväll från den mest gulliga människa jag känner! Tusen tack Maha! Du är alldeles för snäll! Hoppas kunna återgälda dig framöver med något i gengäld men börjar så här! Tack och Kramar!!!

Ja, nu måste jag nog börja avrunda - men det var en sak till! Selfien... Den får verkligen spegla min dag då jag glömde att jag hade zoomat in:

Den blev precis som jag idag; En uppstickare!

Jag har ju, som många också noterat, bloggat en gång tidigare idag. Det livade verkligen upp tillvaron och det har haglat reaktioner, telefonsamtal och mail som både stöttat och ifrågasatt mitt upprop där jag ställde många frågor om Folkparkens förändrade organisation. Jag har inte fått så många svar men de kommer nog. Det är MÅNGA som reagerat och jag tycker att det är friskt. Vi måste våga ifrågasätta och ha åsikter! Nu är det upp till andra att ge svaren.
 
Den som säger att en blogg inte kan göra avtryck har inte sett min statistik idag... Flera tusen besökare på en dag! Wow!


 
#1 - - Emma Lundkvist:

Heja! Vi måste våga lyfta frågeställningarna utan att behöva vara rädda för att bli nedtryckta eller tillintetgjorda och där spelar du en så ofantligt stor roll! Att visa att man kan våga även om man blir ifrågasatt! Du visar att vi vill ha svar. I detta fall har, som du säger, inga svar kommit men jag hoppas du har rätt att de kommer. Blir lite konfunderad när hela artikeln är såattsäga satt på "undantag" i nätnorran..? Känns mysko, men bra att många reagerar! Kram!

Svar: Tack Emma! Ja, vi måste värna yttrandefriheten! Förstår att jag trampar en del på tårna men alla har ju rätt att ställa frågor och ha åsikter. Känns ändå som om jag satt en del bollar i rullning och ser fram emot morgondagens tidning! Kram och tack för superviktigt stöd! :)
Monica Lindgren