Äntligen helg!

Fast jag ropar inte riktigt hej eftersom jag har en hel del skrivjobb som ska göras de här dagarna. Men det är ju sådant jag har valt och klagar därför inte heller. Men lite trött känner jag mig ändå efter ett par nätter med halvdålig sömn. KAN det vara så att jag INTE ska dricka en halvliter kaffe på kvällarna? Haha! Får väl testa ikväll...

Hur som helst har det varit full rulle sedan igår. Startade med lite telefonjobb inför nästa veckas uppdrag och åkte sedan ner på stan för att bli bjuden på jobblunch! Har inte träffat Maggan på tu man hand på evigheter och vi surrade snabbt bort en timme! Tack snälla - för mat och trevligt sällskap! Det gör vi om!

Flyttade sedan bilen och skulle göra ett ärende till. Gick snabbt trots att jag också shoppade lite till maken... En kofta i merionull på MQ var bara för snygg för att inte köpa hem - och han blev väldigt nöjd! Åkte iväg och noterar efter 20 meter att det sitter en lapp på rutan...


Neeeeeeeeej... Inte igen! Min bil är värsta magneten och nu var det ett nytt extraljus som fått möta en dragkula... Det här är faktiskt femte gången jag blir påkörd! Åååhhhh! Så det blev en tur till Forslunds. Med lack kostar det några tusen så jag är glad att jag fick ett telefonnummer att ringa. Killen som hade kört på mig blev väl mindre glad - men det är väl för detta vi har försäkringar...

Hem för lite mer jobb och sedan en akututryckning till blomsteraffären då jag fick klart för mig att det var igår som mina föräldrar firade 55-årig bröllopsdag! Det är en dag värd att fira och från oss barn fick de blommor och ett stort Tack för att de träffades. Ja, annars skulle vi fyra inte sett röken av dagens ljus... Fira tillsammans med dem ska vi göra på söndag. 

Gårdagen avslutades nämligen med en tur till Piteå tillsammans med Mie. Vi hade bestämt oss för att överraska Åsa när hon skulle vara programledare i "Vägen till nu" på Krokodil där förre programledaren Patrik Öhlund var gäst. 


Fint plank mitt emot där det nu byggs ett Bishops Arms. Mie kikade och jag fotade. Hon rapporterade att det igår kväll såg rätt mörkt ut... Haha!
 

Vi tog plats längst fram och fick en trevlig kväll med gott hembakt fika. Åsa intog scenen som den självklara stjärna hon är! Jättesnygg i den här fina klänningen och nyfixad i håret. Snyggt med mörkt igen!


Det blev lättsamt, småputtrigt, intressant och ibland också lite starkt då vissa frågor var rätt personliga. Patrik bjöd också på sig själv och på väldigt fin sång!


Jodå, Åsa lämnade glatt över scen och fokus till dagens huvudperson!


Flera snygga låtar och han har ju fin pipa! Man saknade kanske en ljudtekniker som hade kunnat sitta och parera ljudet men man kan inte få allt.


Och vid sin sida hade de också pianisten Rickard Tjärnlund som till vardags kompar både Åsa och Patrik. Han är bara nåt så sjukt bra! Lekfullt och roligt, svängigt och ösigt! 


Tillsammans med Rickard gjorde Åsa också en fantastisk version av "All you need is love"! Inte ett öga torrt... Snyggt jobbat!


Och jag fick glädjen att skjutsa hem fina Mie och prata, prata, prata om livet och allt som snurrar omkring oss! Härlig kväll!

Idag har jag haft ännu ett lunchmöte med en stark kvinna som jag verkligen beundrar: Britt-Inger på Näringslivskontoret. Hon är bara så begåvad och kompetent. Snyggt jobbat även här! Jag omger mig gärna med fantastiska kvinnor och gör härmed vågen till alla jag träffat de senaste dagarna. Nu äger!

I afton har jag varit och handlat blommor igen, uppvaktat min fina vän Anna som fyller år idag (Grattis älskade människa!) och delat ut en helgbukett till bästa Mie som stod i Gourmetbutiken på Food. Där vill jag gärna vara varje fredag... 


Gott om folk och god stämning och goa' smakprover och lika sköna människor! Jag blir helt lycklig av god olivolja och hemkokt kolasås med lakrits... Jeeeezus...

Mie skötte ruljansen och jag kom hem både med Gourmetpåse och lite annat smått och gott. De har bl a tagit in en glöggliknande dryck som var så god att servera kall. Blir ett måste framöver - kanske med lite apelsin och en isbit? Fick också en lite presentpåse från Louis som jag ska öppna i TV-soffan... Spännande! 

Ja, nu måste jag sätta igång med flanksteken så att det blir mat någon gång! Sedan kanske lite jobb... En liten stund i alla fall! Trevlig helg på er alla!