Yeeeeezzzzz!!!

Vilken mastodontdag! Inte så lång kanske men fylld med rätt ansträngande uppgifter. Som tur var gick jag och la mig innan 22.00 igår, sov bra och vaknade av mig själv redan 06.30. Det behövde jag! 
 
Har repeterat hela dagen, träffat alla vännerna på teatern och avslutat med ett första genomdrag med publik tillsammans med Mattias Kågström - som är en så underbar musiker att ha med sig på scenen! Det är alltid med en väldig anspänning man visar upp sin produktion för första gången och ännu mer i det här fallet då jag gör en monolog som är väldigt personlig. Den handlar om mitt livs resa och kommer att få premiär 22 januari på Västerbottensteaterns soppscen. Häng på låset ni som vill vara med!

Såååååå skönt att få feedback och känna att vi är på rätt väg! Nu kan man luta sig tillbaka några timmar, plugga text till White Christmas imorrn och jobba på Aurum i helgen. Jag blev så lätt på foten (nej förlåt, om hjärtat) att nu kommer allt annat att gå som en dans! Enormt stort Tack till Anna Azcárate som väglett mig med regi och konstnärliga synpunkter! Du är fantastisk! Ja, ni skulle få träffa henne. Ett kärnkraftverk som också kan ha en lugnande effekt. Kompetent och helt oemotståndlig!


Lyckligare nu!


Och glädjen fortsatte när jag kom hem. Stjärnan lyste i fönstret...


Och staken var på plats i köket! Ja, jag får väl låna ett citat av "Emma" som säger att: "Till jul är det ju mest synd om karlarna - för då är staken i fönstret och bollarna i julgranen.".  Ja, hon är då för rolig...


På tal om ju så hittade jag några nya boktitlar som jag nu tipsar familjen om. De här lovar jag att inte köpa själv... 

Skönt att komma hem och göra upp eld, läsa mess från maken som har det bra och börjar sin hemresa imorrn. Härligt! Undrar vad jag ska hitta på för sysslor åt honom då? Haha! Nej, det gör han faktiskt så bra själv.


Själv har jag svurit åt det trådlösa nätverket som inte verkar funka. Det ser tyvärr ut som om felet ligger hos Skellefteå Kraft eller Alltele så det blir väl en heldag i telefonkö... 

En seriös och ordentlig dag som avslutar jag nu med en galen bild från Göteborg där jag än en gång visade att jag aldrig kommer att bli vuxen:
 
Haha! Man måste ju... :)
 
Lev väl! Tack alla! Flyg försiktigt! Kör lugnt! Älska mer! Men inte i trädgården... Kärleken är blind, men inte grannarna... Haha!
 
 
 
 
#1 - - maria:

Du kan få köpa Stalker av mig för 130 kr. Jag beställde den och maken fick den i farsdagspresent. Så vi har en oöppnad...

Svar: Perfa! Jag återkommer!!
Monica Lindgren