Lugna gatan!

Har haft helg, sovit lääääääänge och bara gjort mysiga saker! Igår spenderade jag eftermiddag och kväll tillsammans med mina fina syskonbarn och det livar upp tillvaron. Eller gör mig helt slut... Haha! Ja, man är ju inte 20 längre - men det var hur mysigt som helst!
 

Började med att ta med My på teater där vi skulle se "Sagan om den lilla farbrorn". Fint med ballonger i entrén!

Och fint att träffa förskolekompisarna Doris och Alicia! Alla var nog lite spända på vad som skulle hända...


Allan var också på plats tillsammans med pappa Nicklas!

Och helt plötsligt tittar Micke ut ur draperierna och förklarar att det är dags att komma in i Blå rummet! 

Spännande med rekvisita och dekor...
 

Sagan handlar ju om farbrorn som är så ensam och efteråt pratade skådespelarna med barnen för att se om de funderade över något. Det var ju lite sorgligt ett tag innan han fick vänner. Underbar historia och fint genomförd. En liten pärla! 


Sedan fick alla kort av ensemblen i present och riktigt gott fika i salen bredvid. En härlig barnlördag på Västerbottensteatern!


Och My som var så förtjust i flickan i pjäsen blev lite blyg när hon fick beröm för sin fina kjol...


Sedan drog vi hem till resten av familjen och fixade lite mat och mys innan vi skickade iväg föräldrarna på Bryggargatan!


Snygga syrran var piffad och superfin! Ja, Martin också men jag hann inte fotografera... 


Därefter var det föräldrafritt!!! Och vi lekte järnet hela kvällen!


Här har Max kommit på att man kan stoppa in alla leksaker man hittar innanför min tröja som var lite omlottlagd och ganska rymlig... Haha!


Målmedveten... 


Här hade jag fått både cowboyhatt och puckelrygg... Ja, vad gör man inte...


Vi bollade bollar utan att krascha något och sedan hittade Max en "Kalle Anka-mask" som han bara måste ha på sig....

Haha! Ja, han kunde i alla fall se med ett öga... 
 
Massor med goa' kramar och pussar och snälla barn som somnade när de skulle. Jag och My hann bygga lego och ha lite annan lek när lillebror somnat och det tyckte hon var särskilt kul. Härlig kväll!
 
Jag var rätt trött idag och sov till mitt på dagen. Max som jag höll uppe ända till sju - och verkligen hade igång för att han skulle sova länge - vaknade innan 05.00... Det skulle jag aldrig ha pallat. Tur att man gjort bort småbarnstiden och bara får låna ibland. Då blir det värsta lyxen!
 
Idag har jag sytt nya gardiner till vardagsrummet, lagat fisk och tvättat massor. Maken ska på långresa och vi har inte varit i fas med tvättstugan trots att vi ju har den hemma. Nu är gardinerna uppe, Maria Lang avslutat och jag ska lägga mig och läsa. Bra vecka och bra helg på alla sätt och vis! Och jag inser att rubriken blev lite fel. Det händer alltid nånting! Haha!