Ljus i mörkret!

Börjar igår kväll då vi lagade till Foods fantastiska Gourmetpåse än en gång. Det var flankstek på menyn igår som smakade helt ljuvligt! 
 

Prickigt upplägg!


Och den här tartinen är något så försvinnande god... Notera den lilla klicken kolasås med lakrits som gifte sig bra med vaniljsåsen och äpplena! Jag var mätt men hade nog ätit en till om det hade funnits... GOTT!


Fick ruskigt besök igår kväll - och trots att de såg skrämmande ut gick de att muta med godis! Det kom några ruskprickar ikväll också. Jag frågade om de inte var ute på fel dag och då svara de att "Jooo, men vi var på fest igår..." Haha! Sötingar! 

Idag åkte vi till Lövånger där vi brukar ses på Allhelgona. Alla de våra ligger begravda där och man vill ju gärna tända ljus och skicka tankar en sån här dag.


Här är vi hos makens syster Berith och Krister som också hade en av sönerna hemma. Han och hans tjej har just blivit med hund... Men himmel vilken gullplutt! En liten Siri som var hur fin som helst!


Fina svärfars!


Och Siri igen! Här i Beriths knä där det nog var lite tryggare. Jag hade kunnat stjäla hem henne tror jag...

Det blev också pizza och sedan en hembakt citronkaka... Berith är så väldigt bra på det där... Och vi är så bra på att äta... Haha! Tack snälla för allt!


Sedan åkte vi till kyrkogården för att skicka en tanke till alla våra änglar! Makens storasyster gick ju bort i cancer alldeles för tidigt och det är hennes grav som alltid får vårt första besök.


Fina Ulla-Mai! Bara 38 år gammal när hon dog och såååå saknad!
 

Jag gick också till min farfar och farmor - där även min faster ligger begravd. Tände medhavda ljus från mamma och pappa också nu då de inte kan åka iväg. Min farmor var min stora idol - och är det nog fortfarande! Önskar att hon levde.


Det började skymma och brann nog ljus nästan överallt!


Fint kors vid minneslunden.

Sedan åkte vi hem och jag for en sväng till Alhem där vår före detta granne och fina vän Maggan ligger begravd.


Hon dog i Skelleftesjukan och hann bara bli 37... Känns så oerhört onödigt när unga människor mitt i livet rycks bort! Jag stod en stund där i min ensamhet och tänkte på tiden när barnen var små och allt var annorlunda. En fin tid!


Och en fin kyrkogård.


Så mycket ljus överallt!


Även här hemma brann det lampor och ljus när jag kom hem. Känns fint!

Har jobbat ett par timmar ikväll och snabblagat lite fisk med frästa grönsaker och basilikaolja. Lagom tungt efter en pizzadag.
 
Imorrn blir det till att motionera igen - det behövs verkligen! Nu säger jag tack till alla fina för idag!