Ledig - och bara lite arg...

Nu blir det full fart resten av veckan så jag försökte vara lite ledig idag och pyssla här hemma. Ja, ledig och ledig. Det begreppet är säkert olika hos alla men för mig är det svårt att bara ligga i soffan så det blev byte av gardiner och strykning, tvätt och matlagning - och så lite ilska... Haha!

Åkte och handlade och bestämde mig för att göra en pulled pork under de timmar jag var hemma. Jodå, det gick alldeles utmärkt. I ungefär 60 minuter... Vi köpte ju en spis med induktion för ett par år sedan och den verkar bli en följetong. Det första spisen pajade direkt och vi stod utan ett par veckor över jul - inte jättekul... Vi fick så småningom en helt ny som var bättre och dyrare än den första vi köpt. Gott så.

Vi anlitade elektriker för att göra installationen korrekt och fick en sjukt bra spis! Jag är så nöjd med allt - UTOM med det faktum att jordfelsbrytaren slår till när man har mat i ugnen mer än en timme...

Grrrrrr... Inte lika bra längre! Jag har gett den ett par försök men ger nu upp och lagar köttet färdigt på plattan. Får ringa elektriker imorrn för att åtgärda felet.

När strömmen slog av fick också det trådlösa nätverket ett spel och vägrar fungera trots ett flertal omstarter... Grrrnummertvå... Tackar min lyckliga stjärna att fine svärsonen utrustat mig med ett mobilt 4G som går som en dans när vi blir tillfälligt utan. 
 
Har känt mig trött och slut några dagar och med dessa två nederlag kunde jag antingen lägga mig i soffan och sura eller åka och träna ett pass. Hmm... Lätt gjort att man slöar till och blir bekväm men jag tog mig i kragen och åkte!
 

Tack och lov! Nu känns allt så mycket bättre! Spisen och nätverket fungerar fortfarande inte tillfredsställande men jag har släppt det. Imorgon är en ny dag!
 
I övrigt så har jag börjat klura på ett Medborgarförslag angående belysningen och tittar nyfiket på andra städers lösningar. Det finns faktiskt kommuner som ser till medborgarnas TRYGGHET(!) först och har ritningar på hur de ska se till att det finns ljus överallt! Snyggt och välupplyst! Allt handlar inte om att SPARA PENGAR! Det är ju inte därför som vi har gatlyse? Det är ju för fanken för att det är mörkt!

Ja, nu hetsade jag upp mig igen... Men så kom det precis ett avledande mess från maken som landat i St Louis där de ska hälsa på Jocke Lindström! Fint hotell på någon ombyggd järnvägstation. Ska bli kul att se bilder senare. Till alla som oroar sig för resenärerna kan jag hälsa att de mår UTMÄRKT och att allt går som på räls!