Tack Lars Ring!

Att jobba med teater är lite speciellt. Det är nog lika mycket ett kall som ett arbete där de som blir kvar i verksamheten verkligen älskar produkten! Så är det i alla fall för mig även om jag varit ifrån teatern i många år. När jag började som Producent för projektet var jag omedelbart tillbaka igen! Både praktiskt och känslomässigt!
 
Därför ägnar jag dagens blogg åt denna fantastiska Norrländska Passion som Lars Ring recenserade i Svenska Dagbladet idag! Han är en oerhört respekterad kritiker och ordförande för kritikerkåren så hans ord väger tungt! Desto gladare blir man ju när han gillar föreställningen! 
En helsida i Kulturdelen med många kloka ord där han hyllar helheten och även berömmer Olle Törnqvist för det pussel han har lyckats sammanfoga till en stark föreställning om Norrland! Härligt!

”Norrländsk passion” blir

till sist ett projekt om stolthet,

förmåga och samtid. Norrland

kan, inte bara när Umeå är

kulturhuvudstad. Fem teatrar

slår samma hjärtslag och hittar

en själ och ett motstånd."

Lars Ring


Annars har jag suttit ute i solen och läst och inte gjort ett smack! Hur skönt som helst! Längtar efter fler dagar av den här kalibern! Älskar solen! Älskar värmen! Älskar sommaren! Man känner sig stärkt ända in i själen!


Ja, även rent fysiskt! Haha! Jag gör mig dock bäst som spegelbild i mina inte ännu torkade fönster... Har önskat mig en Kärcher och då ska ni få se! Ja, rena fönster alltså... Haha!
 

Björkarna har slagit ut och vill det sig väl kan man snart få börja klippa gräset! Ja, jag tycker faktiskt att det är kul - och så får man ju motion.

Och i brist på gräsklippning tog jag en kombinerad gå/löp-runda! Rosa i ansiktet, svettig som attan men nöjd med mig själv! Snabb dusch och lite grillad marulk fick avsluta dagen! Gött!
 
Nu blir det inte mycket mer. Hoppas ni njutit av dagen lika mycket som jag!