Surprise!!

Upp och iväg till Umeå för att hämta tekniker på flyget och vara med på sista repetitionerna innan genrepet! Planen var att stanna där till söndag eftermiddag men vi fick ett roligt sms från Emilia som överraskande nog kom hem till lunch idag - för att stanna till söndag mitt på dagen - samma tid som jag skulle varit borta... Och maken jobbar ikväll och hela helgen... Vilket missflyt! Därför åkte jag hem idag för att hinna mysa och kramas med världens finaste flicka!

Men först en dag i Umeå!
 

Idag var äntligen Ola Stinnerbom på plats! Han är verkligen en samisk trollkarl!


Jojkande och dansande till Ninas fantastiska musik!


Det blev rep och en hel del ljudteknik. Här är det teknikerna Henrik och Torbjörn som kollar myggan och ser till att allt låter som det ska!


Nästa ljudtekniker Åke rusar förbi! Det är snabba fötter och rappa lösningar!


En del snack med regissören som gav direktiv!


Mer jojk och den här gången till dragspel. Det blir samisk rock på slutet och det är världens drag!


Ola i skuggan - av sig själv! Det märkliga är att hans högra skugga är bilden av en kvinna... Ja, jag sa ju att han var en trollkarl!


Han är också musiker av rang! Den här coola trumman är något kapellmästaren längtat efter men sedan de blev populära har priset stigit till 100 000 kronor...

När allt började snurra och de skulle göra sista sånginsatserna innan paus och genrep så passade jag på att åka hem, sitta i telefon hela vägen och göra en del ärenden inför premiären innan det var dags att plocka upp Emilia som spenderat eftermiddagen hos kompisen Sara som blivit mamma!


Grattis Sara och Danne! Och jättekul att också träffa Maggan som är den enda i tjejgänget som fortfarande också är kvar i Göteborg. Hon hade lånat entt gosedjur som substitut. Lilla Ella hade Emilia lagt beslag på:


Åhhh herregud så mysigt! Vilken liten docka! Tre veckor gammal och hur söt som helst! Ja, jag fick också hålla henne ett tag innan jag återlämnade henne till mamman.
 

Så fint! Tänk att det nu börjar komma bebisar i gänget... Otroligt vad tiden går fort!
 

Glad och kärleksfull stämning! Det är så fina tjejer!


Sedan åkte vi hem och lagade mat tillsammans! Det blev lite repriser eftersom Emilia älskar pilgrimsmusslor! Den här gången gick allt också så rasande snabbt eftersom vi båda har ganska högt tempo i köket! Kul! Jag njuter av varje minut jag får vara tillsammans med världens finaste flicka!


Soppa även idag!


Och ett par skivor oxfilé!


Den här synen i soffan har jag saknat! Älskade barn så roligt att du kom hem!

Massor med kärlek Emilia! Nu har hon åkt till kompisar och jag ska landa i sängen! Bra dag! Bra jobb! Underbar kväll! <3
 
Nu sömn!