Sol och djurliv!

Helt underbar dag! Nu börjar jag också vara pigg på morgnarna... Haha! Ja, min trötthet kan påverkas av solen. När det är så här fint måste jag bara ut! Lite jobb i solen och en hel del njutning! Har också noterat att djurlivet i vår trädgård har utökats kraftigt!
 

Den här gynnaren var inte där igår...


Inte den här heller! Den ser ut att äta löven på buskarna men den behöver nog kraften för att göra ett "lysande" jobb på kvällarna... Ska bli intressant att se hur Skrållan agerar.


Och efter en härlig dag i solen, en shoppingtur på Solbacken (tillsammans med mååååånga andra) och ett möte om ett kommande arrangemang passade det bra att slå igång grillen och slänga på lite fläskfilé! 


Maken som jobbat med ved och sågning noterade att myrorna är ovanligt pigga - och många - i år! Måste kollas in! Röda...


...och svarta! De här är INTE roliga... Så länge de håller sig i skogen går det väl bra, men sen... Och nån lysande uppgift på kvällarna kan man nog inte hoppas på...


Men så här glad kan man se ut när man tar för sig av den hemgjorda potatissalladen till köttet!


Gött som tusan!
 
Nu blir det till att sitta kvar i uterummet och mysa i kvällssolen! Har också tvättat upp alla sängkläder och bäddat rent igen. En dusch på det här så kommer jag att sova som en stock! Och röstningen är också bortgjord så nu ser jag fram emot en helg med lite jobb inför nästa vecka - men också mycket vila! Tjolahopp!