Red light!

Varning utfärdas över Skellefteå! Nu är jag hemma igen! Haha! Nej, jag lovar att ligga lågt ett par dagar till och bara göra det allra nödvändigaste.
 
Vi har ju haft några helt ljuvliga dagar! Fått mycket gjort men också pratat, skrattat, umgåtts, ätit, fisit (joo...), skrattat mera, kopplat bort och bytt fokus. Jag behövde verkligen det! Passade också på att göra några val när det gäller mina framtida jobb där jag just nu faktiskt måste välja bort en del uppdag för att hinna ta hand om mig själv och alla kreativa idéer som poppar upp! Känns med andra ord väldigt bra!
 

Vi shoppade ju också en del saker på "Reprisen" och jag köpte bl a den här ljusstaken på metallfot med röd ljuslykta för tio kronor... Vilket fynd! Åsa blev kanske inte helt förtjust i den men jag hävdade med en dåres envishet att den verkligen lyser upp tillvaron! Njut min vän! Gåvor av det här slaget är sällsynta och eftersom jag också gett den med kärlek så måste den väl få stå framme... Haha!


Här var arbetet avslutat och bordet dukat för handlagd surströmming från Kallax! Och ni ser ju själva hur den fantastiska ljuslyktan liksom tar över bilden och bara lyyyyyyser... Lovely! Eller hur tjejer?


Medan vi väntade på burköppningen tog Mie kikaren vi hittade i en låda och låtsades spana på utsikten... Men vi vet ju att det bara är ljusstaken hon vill kika lite närmare på... Det får du vännen!


Till slut kom Åsa in med burken och här ser ni en typisk stugklädsel där Piteå mixats med Antibes! Hon har fantastiskt god smak - och det kanske är därför jag vet att den röda ljuslyktan blev så perfekt!


Numrerade burkar och galet god surströmming! Inte undra på att man slickar sig om munnen! Det gäller bara att stressa fram första rensningen så att man får sig en klämma!
 

Mie vann men jag kom god tvåa! Som ni ser ligger Åsa lite avundsjukt efter. Hon hade väl fullt upp med att njuta av ljusen... Herregud så gott - och så mysigt att klä sig väl och sitta i uterummet!
 

Alma var givetvis med! Hon är så sällskapssjuk och, som ni ser, också otroligt lycklig över den fina, fina presenten jag kom med. Känns stort på något sätt... 


Till kaffet fortsatte vi med att lägga kort och prata om livet, de val vi gör, de val vi kan göra, reaktioner på saker som händer och vår egen utveckling! Och nej, vi tror inte blint på några kort - men de blir en bra utgångspunkt för samtal. Och vi gillar ju att prata!


Otroligt mysig kväll med fiiiiiina vänner!

Jag mår så gott när jag får umgås med Åsa och Mie - och Christine Travels (ja, vi heter så eftersom alla heter Kristina/Christin i andranamn) har inte gjort sin sista gemensamma utflykt. Vi gillar ju att resa men man behöver inte alltid åka långt för att se något nytt!

Underbara dagar, underbara människor, underbart ljus (inte bara mitt... Haha!). Tusen Tack Åsa för att vi fick våldgästa och rå om dig så här! Kärlek och kramar min vän!
 
 
Nu blir det till att servera lite indisk kyckling när maken kommer hem från jourjobbet! Det har ju gått några dagar sedan han fick maten serverad. Hoppas att han känner igen mig... Haha!