Norsjö och Piteå!

Gårdagen blev så hektisk att jag aldrig hann blogga. Vissa dagar har man ju fullt upp med att bara leva! Började dock lite illa med att försova mig!!! Skulle vara i Norsjö 8.30 men efter att ha blivit väckt (tack Ulf!) 07.20 med frågan om jag inte skulle jobba så kom jag fram 08.40! Not bad om ni frågar mig - och tvärvaken! Haha!
 

Sista Värdegrundsdagen med Norsjö Kommun blev precis lika trevlig och nu har vi gått igenom all personal! Positiv respons på alla fronter! Inte undra på att Personalchefen ser nöjd ut?
 

Lika nöjd var Kommunalrådet Mikael Lindfors och Komunchefen Katarzyna Wikström som initierat och jobbat fram hela arrangemanget tillsammans med ledningsgruppen. Bra jobb!


Bra och inspirerande föreläsningar också av Tina Hollstedt som igår nog gjorde bästa dagen av alla!


Jag var kanske inte i toppform till att börja med men när jag väl var på plats gjorde nog både "Emma" och jag det vi skulle. Känns otroligt bra så här efteråt och alla verkar tillfreds med vad vi åstadkommit!


Armar uppåt sträck och glada ansikten får avsluta min rapport från Norsjö Kommun! Jag återkommer till er med många fler bilder! Kul att ses och jag hoppas det blir fler gånger! Jag och Åsa fick också en inbjudan att komma till Medan i höst för att göra en show närmare jul! Kul!

Snabb lunch, tack å hej och så iväg hemåt där jag började med att proviantera för en resa tillsammans med "Christine Travels" - mina fina vänner Åsa och Mie! Kort om tid för utlandsresor gjorde nu att vi spenderar helgen i Åsas stuga! Men innan vi kom oss iväg blev det alltså ett besök på Moröhallen:


Möttes av kramar och glada tillrop av bästa "Mange"! Man blir glad bara man ser honom!


Sedan färd norrut där vi landade ute i kvällssolen på Renön! Lovely! Två av Åsas kompisar kom också och syrran Barbro är en given gäst! Glada brudar allihopa!


Här hade vi börjat elda inför den kommande grillningen!


Åsa presenterade miljövänliga grillkol av kokosnötter! Smart!


Mys i kvällssolen!


Joo, alla brudar fick vara med! Även Alma!


Köttet grillat och salladerna klara! Åsa presenterar hennes och Mies verk! De smakade heeeeeeelt underbart!


Sedan tog jag tag i eldningen igen. Man vill ju gärna sitta ute utan att slippa frysa. 


Finaste Mie! Helt underbar människa och vi har skrattat så mycket allihopa! Det är så hälsosamt att jag nog inte vet något bättre!


Hann fotografera alldeles för mycket och därför tog bildurvalet så lång tid att jag knappt kom mig till texten... Haha!
 

Vi larvade oss rätt mycket! Här försökte vi se lite fina ut...


Men mest såg det nog ut så här... Haha!


Eller så här... Ja, vi skapade nya, småländska scenpersonligheter när vi hämtade ved. Snart på en scen nära er... Haha!
 

Vi hann mycket! Även en tur ut till Renöhamn där Åsas bror Lasse har en sjöbod!


Hej där! Som ni ser ligger den alldeles närmast vattnet! Ljuvligt!


Och här är finaste Åsa och Alma tillsammans med finaste brorsan! Fantastiska, glada och roliga människor båda två! Det blev en magiskt rolig kväll och jag har skrattat tills jag blev hes...


Vi fick också besök av Sjöräddningen... Haha! Han trodde väl att vi var i nöd...


Sedan kollade vi också in Åsas kompis sjöbodar (Jo, hon har två!)

Och skratten fortsatte! Tills vi grät! Igen och igen!
 

Och igen! Hahaha! Här var vi tillbaka i stugan för ännu en sittning framför elden! 


Alma var ihärdig och vägrade lämna festen! Fiiina vovven!


Grillad korv avslutade kvällen och vi kom oss i säng seeeeeent! Eller tiiiiiidigt! Haha!
 
Tack alla! Helt otroligt roligt!!! Mer rapporter kommer! :)
 
 
 
#1 - - Ola T:

”Tog tag i eldningen igen…” Jag läste ”tog tag i ledningen igen.” Vad kan det månne bero på..?

Svar: Haha!
Monica Lindgren