Från regn till solsken...

Tuffa dygn. Mycket jobb. Mycket prat. Lite tid. Mycket trött...
 
Igår Norsjö tur och retur för möte med Kommunledningen och sedan hem där jag helt slut somnade på soffan tills det var dags att åka och informera pensionärer om Norrländsk Passion. Hem igen, pappersjobb hela kvällen och precis när jag skulle somna så ringde telefonen och jag fick ta hand om lite akuta saker i produktionen.
 
Somnade sent omsider för att vakna till fortsatta samtal vilket ledde till att jag till slut åkte till Umeå mitt på dagen för att träffa alla. Mycket prat, praktiskt arbete och diskussioner. Och intressant diet. Ingen frukost, ingen lunch, ingen middag men två wienerbröd på hotellet och två hårdmackor på spelplatsen... Åkte hem vid halv sju när allt var klart för kvällen. Höll på att få soppatorsk och stannade för tredje gången på en vecka i Bygdeå för att tanka!
 

Tog denna bild och skickade till Tage som bevis på att jag hann till macken. Hade annars hotat tekniska chefen med att han måste komma och rädda mig... Haha! 

Hungrig som en varg men jag minns den torra mackan från förra gången och styrde söderut ända till Skellefteå! Gick in på Statoil för att köpa en grillkorv och upptäckte då att jag var utan börs... Var tror ni den tagit vägen? Ja, ni såg den på förra bilden som jag var tvungen att dubbelkolla i telefonen:


På taket!!! Och nu borta!!! Fuuuuuula oooooord! Måååååånga! Men jag blev inte arg. Mest bara uppgiven... Ringde macken, ingen hade hittat någon börs så jag styrde än en gång söderut... Nio nya skitmil...

Närmade mig korsningen och började spana på andra sidan E4 för att se om det kunde vara möjligt att den (trots min fart) hängde med så länge...

Och tror ni inte att jag fick syn på den!!! Fast det kunde ju ha varit en svart jordklump... Men jag gjorde en U-sväng och stannade vid vägkanten.
 
Så här pass långt från korsningen låg den! Otroligt mycket tur får man nog säga att jag hade! Spärrade korten från Internetköp på vägen men avvaktade med själva spärrandet och det får man väl säga var rätt val så här efteråt.
 
Nu är jag krossad och nedsläppt. Slut men nöjd. Läget har inte ändrats särskilt mycket sedan i morse men jag är gladare än nånsin att se min börs i väskan. Tyvärr noterar jag att det här var den enda dagen jag kunde vara ledig och så blev det ju inte... Men den slutade i alla fall 47 mil senare med en solskenshistoria!
 
 
 
#1 - - maria:

Vilken tur, hann få ont i magen a dina vägnar. Sen blev det mycket körning. Och kanske norrut från Bygdeå mot Schtaan?

Svar: Jajamen! Man vill ju hem! Men jag är nöjd och börsen kvar! Haha!
Monica Lindgren