Fortsatt fest!

Idag hade jag verkligen velat sova läääänge - men vi hade ju lagt ett utvärderingsmöte med teatercheferna när alla ändå samlats i Umeå. Så det blev frukost redan efter 8.00 och möte fram till lunch/hemresa! Bra sittning med genomgång av vad som funkat bra och vad som skulle kunna förbättras. Viktigt att prata igenom detta inför eventuellt kommande gemensamma projekt!
 

Men vi börjar där det slutade igår! Här står alla i applådtacket och njuter av att ha klarat den första föreställningen med glans! Superbra jobbat alla fina medverkande och tekniker! Ja, jag vet att jag har skrutit upp er förr men beröm kan man aldrig få för mycket av!

Själv fick jag beröm för mina spontana informationsinslag i en kommentar på bloggen: "Fantastisk föreställning! Tack vare DIN kreativitet och spontanitet blev det sååå bra! Tack!"

Och den snabbaste recensionen stod Elin Larsson för! Hon brukar recensera för VF men jobbade inte igår kväll annat än som teatervärdinna. Läs hennes fina blogginlägg på:
http://frokenkultur.wordpress.com/2014/05/04/hela-norrland-i-en-forestallnig-norrlandsk-passion/

Hon avslutar med: "Det enda problemet är väl egentligen bara att föreställningen spelas just i Norrland. För ”Norrländsk passion” är en föreställning som borde spelas i hela Sverige för att på så sätt utmana den traditionstyngda bild som verkar dominera övriga delar av Sverige och visa hur komplext Norrland faktiskt är. Men kanske är detta bara början på en kamp som ska förena oss så att vi sedan kan erövra resten av landet."
 
Ja, vi var i alla fall oerhört nöjda och åkte efter föreställningen tillbaka till hotellet där jag bokat fest och mat för alla 150 gästerna!
 

Glada miner hos alla och supergod italiensk buffé!


Jag delade bord med fina Evelina som jobbar åt Västerbottensteatern och är stationerad i Umeå. Hon är numera också producent på halvitd åt Teater Bartolinis i Skellefteå.


Skådisar everywhere! Här en mix av Västerbotten, Jämtland och Västernorrland!


Magiska Ola Stinnerbom tillsammans med lika strålande teaterchefen Fransesca Quartey!


Chefer med fruar! Micael Flodsträm är VD på Scenkonstbolaget i Sundsvall och Yngve Nordin på Estrad Norr/Jämtlands Läns Musik och Teater i Östersund!


Stjärnan Mimie Märak fick se sig slagen när det gäller strålglansen av Ronny i Tetater Barda som för kvällen iklädde sig en dress i leopard... Du är ju bäst Ronny!


Folk i matkö! Begåvade scenografen Johanna Martensson tillsammans med lika begåvade ljussättaren Maria Ros Palmqvist och belysningsmästaren Claes Hilding med fru Monica! Hoppas du gratulerat frun på namnsdagen Claes! Det har i alla fall min man kommit ihåg! :)


Teknisk chef, skådisrespektive, Mia Nilsson som strålat på scenen och Mia Asserud som gör allt som krävs på turnén! I bakgrunden en annan maskör men den här från Västernorrland!


Två favorittekniker från Norrbotten: Petter och Anders (den senare med det vackra efternamnet Lindgren)!


Helgonet eller geniet Olle Thörnqvist!


Glasklara scenografen Johanna med assistenten Helena! Ja, det blev en herrans massa ätande och surrande innan de obligatoriska talen och presentutdelningarna tog vid. Först ut var cheferna och även jag fick en sommarpresent och fina ord!

Mimie Märak gjorde kvällens performance med spoken word om kulturarbetarna! Snyggt!
 
    
Hon är sjukt bra!


Sedan tog Helena Svartling över och det blev presentutdelning till regissören - och till MIG! Jag har aldrig fått premiärpresenter som Producent och kanske saknat det andra gånger. Den här gången känner jag att jag fått så oerhört mycket tillbaka redan att det faktiskt inte hade behövts. Men jag blev ju jätteglad!!! Tack sötingar!

Vi fick korgar med norrländska smakprover och annat överlevnadsmaterial för att klara oss i den norrländska passionens hemtrakter!

Ledarna i Teater Barda slappnade av i soffan - och dansarna delade även de ut presenter och tog bilder och selfies av alla intressanta festdeltagare! Jag kunde ju inte vara sämre...


Här minglar jag lite med Bengt Magnusson! Ja, han var inte där på jobb utan är gift med Norrbottensteaterns chef Karin Enberg sedan 39 år! Här ser ni också halsbandet jag fick av Barda. I guld och precis lagom långt för att hänga mitt i... synfältet... Haha!

Underbar kväll och kort natt men en frukost som avnjöts med en sooooolstråle!


Nina och Jeremys gullunge Linn! Hur söööööt som helst!

     
Ja, Mimie Märak får se upp! Snart får hon samisk/fransk konkurrens... 
 

Och jag kom hem med alla mina presenter och fina kort...Så mycket kärlek!


Och uppskattning!


Och den sötaste reflexälg jag nånsin sett! Tack! Måste ha den med ut på kvällarna på Morö Backe!
 

Recension i Expressen idag! Blandat godis och naturligtvis en höjning av de samiska stjärnorna!


Gunilla Brodeij bodde tydligen på samma hotell som oss och hade noterat Mimie Märak i baren... Gudinnelik eller inte - en stjärna är hon!

Och trots alla fantastiska presenter och kort fick jag den bästa hemma på diskbänken när jag kom hem:


Finaste Emilia! Så gött att ha fått krama om dig i helgen! Puss på dig världens bästa dotter! <3