Arbetsläger?

Igår bloggade jag om i förrgår och idag bloggar jag således om gårdagen! Har vi tur kommer jag snart ikapp... Haha! Men det är ful rulle nu och såååå roligt! Vi är ju i Piteå i Åsas stuga och både myser och jobbar som illrar!
 

Gårdagen började med hämtning av släp och på gården fanns ett antal fina hästar som vi bekantade oss med! Hade jag vart 12 år hade jag varit saling eftersom jag var en riktig hästtjej! Kruxet var bara (och det upptäckte jag senare) att min koskräck även gäller hästar... Haha!


Kort stopp på vägen för mjukglass! Det var så varmt igår men vi hade så mycket idéer...


Christine Travels behöver bara kaffe och glass då och då för att orka!


Ja, Alma fick också!


Å jag! Gött!


Sedan började knoget i arbetslägret! Vi trodde ju att Åsa skämtade när hon sa det - men neeeeej... Vi hämtade soffor...


...bar i trappor...



...och torkade svett efter att ha lastat släpen full! Sedan hem och packa ur!


Därefter hade vi lite tur! Lasse och Sjöräddningen kom arbetsklädda och kunde flytta lite konsoler för att skåpet skulle passa! 


Så här glad blev hon över att bästa brorsan kom! 


Själv hjälpte hon till jättemycket... Haha!

Fantastisk eftermiddag med ytterst idoga insatser! Mie och Åsa tog sig an sovrummet och jag passade då på att ta en långpromenad med Alma!


Härlig prommis som slutade ute vid hamnen! Det är fint när skogen öppnar sig så här!


Lasse var i full gång och hade polerat båten. Han och hans fru har en fantastisk arbetsfördelning! Han målar och polerar och hon...


...tar hand om det tunga jobbet med solstolen! Men du gör det bra Berith!


Det gjorde Alma också! Hon lydde minsta vink och gick fot som aldrig förr!


I sovrummet hade en budoir vuxit fram med en Walk in closet vars ena del ni ser här. Superfint!


Och vardagsrummet är nu ett vardagsrum med soffa och allt! Alma testade direkt!


Det blev en paus med Tacos i uterummet innan vi fortsatte igen tills vi upptäckte att klockan blivit nästan 23.00... Tiden går fort när man har roligt!

Det blev ingen sen sittning här ute men det kommer! Här är Gudagott att vara!
 
Måste fortsätta nu. Jag har bara smitit iväg till köket för att svara på lite mail och blogga...