Solala... Olala!

När vi kom hem efter kalaset igår var jag så trött... (Steg ju upp tidigt, typ 9... haha!). Hade god lust att åka ner på Nordanå och se Johan Rheborg 17.00 men hade bara 20 minuter på mig och insåg att jag nog hellre behövde blunda en stund i soffan. 
 
Nån timme senare var jag istället redo att åka på nästa arrangemang på Folkparken! Jag hade ju köpt biljett till Solala som skulle ha konsert där och innan den började så hade bästa Sofia Andersson Lundberg mottagning i puben med familjen och alla vänner!
 

De hade klätt upp henne till någon form av tyroler-glädje-flicka... Haha!


Och här är kompisarna! Många... Jag frågade om hon hade köpt dem? Eller bjudit på gratis dricka eller nåt... ;) Jag är ju för rolig... 

De hade problem med att få igång ljudet så jag fick hoppa in och hålla ett tal. Jag hann bara till min tid som snabbköpskassörska innan det abrubt tog slut och man kunde höra tonerna av "Euphoria"! Hon hade tydligen fått i uppdrag att dansa hela låten...


Det gick stundom rätt vilt till! Sofia är skön och hon bjuder verkligen på sig själv!


Men i övrigt såg det mest ut så här. Gick med andra ord undan!
 

Sedan fick jag inte fota mer... Hahaha!


Joo, lite till! Puss å kram fina Sofia! Nu väntar 25 nya magiska år innan du är lika gammal och klok som jag! Haha!


Det var en bra fest! På bardisken fanns även en snusbuffé för alla gäster! Mmm...


Och sedan anslöt Åsa och hennes fina kompis Carita från Piteå! Så kul att ses igen! Det blir lite sällan den här våren men vi ska nog hinna ta igen det framöver. Jag kan ju inte bara jobba...


Och eftersom vi kom i god tid fick vi jättebra platser i ett rum där folk satt i soffor, saccosäckar, vid barbord, stod eller låg på golvet. En riktig "hemma-hos-konsert"!


Glada och förväntansfulla hann vi surra ett tag - och diskutera om Åsa var snyggast med eller utan glasögon?


Jag tycker båda!!! Kram vännen!


Sedan kom grabbarna in i "köket" och drog igång! Solala och är en latin vocal group från Göteborg som består av Jens Lindvall, Olle Bergel och Anders Gabrielson. Eller "Bulten", "Lunsen" och "Fimpen" som de också kallar varandra!


Vilken otrolig sångglädje och dynamik, vilka stämmor och roliga arrangemang! Vi hade kunnat sitta och lyssna hur länge som helst! Så sjukt bra!!!

Enda smolket i bägaren var ljudet - som var så under all kritik! Att inte Folkparken tagit in en ljudtekniker utifrån till ett så här arrangemang förstår jag inte. När man bara sjunger a capella och inte ens har instrument (annat är spagetti, ris och burkar i köket) så blir ju balansen mellan stämmorna och ljudbilden så otroooooligt viktig!

Att sedan flera gäng satt och surrade under konserten tycker jag också är oförskämt - både mot artisterna och alla som köpt biljett. När det blir lågmält och finstämt vill man ju höra varje ord och ton.

Nåja, det blev en helt maaaaaaaaaaaaaagisk konsert! Jag ville ta med allihopa hem, laga mat till dem och låta dem sjunga under tiden! Goooa killar! Han längst till höger såg också ut som en blandning mellan Brad Pitt och Danne Burlin = Urgullig! Vilka begåvade svärmorsdrömmar!
 
En lång men väldigt lyckad dag! Den här söndagen har det inte blivit särskilt mycket. Lite plock och tvätt och nu blir det hockey!!!!
 
 
 
#1 - - Malin:

Klänningen väldigt lik min gröna finklänning från barndomen :-)

Svar: Jaaaa, visst var den! :)
Monica Lindgren