Nordic Light Week - 4 - Showtime!

Maten uppäten, kaffe och dessert serverad! Kylan i tältet senare på fredagkvällen var en tuff motståndare så när vi drog igång presentationen av kvällens huvudnummer var alla på hugget! Musik, ljus, värme och energi var välkommet!

Producenten bad om en lååååg "påa" och jag gjorde nog min längsta någonsin... Avslutade med att lämna över scenen till ett musikaliskt geni vars konsertkoncept nu överlevt 25 år på turné i hela världen: Robert Wells & Rhapsody in Rock!


Det blev full fart direkt!


Sjukt svängigt med det här 14 personer starka bandet med både blås och stråk! En alltför sällan skådad lyx!
 

Och vid turnéflygeln satt Mr Wells himself och gav allt! En oerhört begåvad människa! När vi skakade hand så kikade han på några notblad och gav dem sedan till producenten. Jaha, sa jag, fotografiskt minne? Jo, sa producenten, han har ju det... Oh my God...
 

Det blev en varm och härlig stämning på en enda gång. Rhapsody-konserterna brukar vara för sittande publik men de här glada gästerna går inte att styra... Man VILL ju bara röra på sig!


När introduktionen var gjord passade jag och Åsa på att gå ut och ta lite luft! Klockan hade blivit nästan 23.00 och våra uppdrag var i princip avklarade! Ja, som ansvarig kan man aldrig koppla av - men det viktigaste var gjort!


Men vi tjuvkikade för att inte missa en av våra favoriter...


Och skrattade... Det gör vi ofta, gärna och lääänge! En lisa för själen!


Nu var det nära... Wells började ladda för en presentation av:
 

LaGaylia Frazier! En av mina absoluta favoritsångerskor!!


Hon har en sån skööööön pipa och håret reste sig på armarna när hon höll ut helt galet länge i "All by myself"!


Även hon ger allt och då får ni tänka att vi var en ganska liten publik på 200 personer... Men det kändes inte så. Det blev en club-spelning med närhet till artisterna och dessutom fullt ös!!!


Till en av låtarna kom luftaktobaterna in och gjorde en ny akt med röda tyger!


Lika starkt även den här gången!


Allt ljus på er! Underbart! Sedan gick jag ut i kulissen för att hinna tacka både akrobaterna och LaGaylia för all ståpäls! Så otroligt bra! Och sedan tog vi selfisar... Haha!


Ta-daaa! Jag såg lite blek och skrynklig ut och hon tyckte att hon hade tjocka kinder så jag föreslog att vi skulle byta... Haha! 


Och hon är precis lika supertrevlig, glad och varm som hon ser ut! En pärla!


Konserten fortsatte och som ni ser var det full fart även på stråkarna! Med så här många kändisar på scenen kunde man ju tänka att jag och Åsa skulle få lite hybris... Men inte då! Vi är så vana att umgås i de här kretsarna att vi nästan inte påverkas alls:


Eller? Hahaha! Ja, här skrattade vi igen! Vi är nog lite crazy båda två... Eller ganska mycket! Haha!


Sedan kom LaGaylia tillbaka! Det blev "Rollin' on the river" och andra ösiga låtar där hon inte stod stilla en sekund! Vilken stjärna!


Glad!


Energisk!


Med fart och energi som en duracellkanin!


Eller två... Herregud vad jag njöt! Den här fredagen var verkligen en rolig dag på jobbet! Jag bugar inför all denna professionalitet! Så underbart, magiskt bra! Bästa konserten ever - på en dryg meters avstånd! Lyx!
 

Åsa njöt också! Och här är hon för övrigt på samma bild som Robert och LaGaylia... Hybris? Näääeee...


Efter ett sista ösigt block var det dock slut och dags för mig att tacka! Jörgen tog några bilder med min kamera men det var lite knepigt ljus.


Får man dela scen och dela ut Västerbottensost till sådana här celebriteter så struntar man dock i om ljuset är knepigt. Vilken gläääääääääääääääääädje!


Pussar och kramar!


En japansk tummen upp och ett amerikanskt garv! En sån skön kväll!


Åsa hann också med en selfie med producenten P.J. som för övrigt fanns i bandet Attack som 1981 gjorde hiten "Oooa hela natten". En kändis även han!

Han sköter alla Wells gig och hade synpunkter på bordsplaceringen. "De måste flyttas om!" Men då hade han inte träffat mig... "Tror du att den här placeringen har tillkommit av en slump?" sa jag... Haha! Men vi kom överens. Borden fick stå kvar och han fick sätta fram några stolsrader innan dansen var ett skönt faktum! Efter ett så stort projekt som Norrländsk Passion så har jag inte fått mindre skinn på näsan...Det känns tryggt!

Tusen Tack till den bästa festunderhållning man kan tänka sig! Bättre än bra! Eller som jag sa när jag tackade: You rock! God damn it!
 
Och med det här inlägget sätter vi punkt för den roligaste och tuffaste arbetsveckan den här våren! Jag har fått chansen att göra såååååå mycket roliga uppdrag och kan därför med glädje gå på semeeeeeesteeeeer!!! Tack Norrländsk Passion och Tack Nordic Light for having me!
 
Imorrn åker jag till Emilia i Göteborg och jag längtar efter att bara vara! Ja, jag ska skiva en monolog klar under juli men det är också allt... Haha!