Annorlunda - eller som vanligt?

Den här helgen flyter på men är inte särskilt olik en vanlig vardag - förutom att jag har unnat mig präktiga sovmorgnar! Igår blev det jobb hela dagen med planering, pappersarbete och massor med fix inför mitt nya event kommande vecka! Det blev kanske onödigt tjockt den här våren men som egen företagare kan man inte alltid välja. Tur att jag älskar mitt jobb!
 
Efter flera timmar vid datorn behövde jag luft och hade först tänkt gå/springa en vända - men så fick jag se det alla på marknivå nog tycker är förfärligt:
 

Mina rabatter på framsidan... Man ser nästan hur pippin vill vända bort huvudet... Nåja, jag har länge tänkt gräva bort båda två och det kunde väl vara ett bra sätt att få igång kroppen!


Men herregud vilken "kaka" av ogräs och tveksamma blommor... Här rann svetten och jag hade nästan börjat ångra mig. Jag hade ju tänkt spara några växter och sätta mot skogen men det blev fler och fler som åkte direkt i komposten - fulla med kvickrot och maskrosor...


Dagliljorna är de enda som verkligen är ogräsfria så de fick vara kvar - fast på en annan plats.


Ett par timmar senare var hälften gjort! Det blev en lite deprimerande syn... Haha! Men vi har ju tänkt göra någon sten/grusläggning där senare.Nu värkte dock ryggen och magen kurrade så jag gick in för en dusch och matlagning! 


Enkelt men gott!

Men maken är inte i någon kanonform så efter fyra dagar med magsmärtor åkte vi till akuten. Sköterskan måste ha varit lite trött eftersom det första hon frågade var: "Varför kommer du hit en Midsommardag?" Haha! Jaa, kanske för att man inte mår bra?

Hur som helst blev det flera timmars väntan och en diagnos som förmodligen var kraftig magkatarr. Skönt att veta(?) att det inte var något farligt men svårt i alla fall att uppanamma kraft när man känner sig hängig. Hur nästa vecka förlöper får vi se men nu äter han åtminstone Omeprazol. 

Och idag sitter jag ute och jobbar igen efter att ha legat lääääänge! Söndag eller inte - nästa vecka är fullmatad med jobb så det är bara att börja!

Synes!