Sol & Stjärnor!

Mycket kultur idag - allt från läsning och eget kreativt arbete till föreställning och konsert! Jag har med andra ord gått "all in" och det är kul! Jag gillar ju att göra saker och då menar jag inte diska eller hänga tvätt... Haha!


Maken åkte och jobbade och jag svidade om för att åka till Maskinhuset i Sävenäs!


Här stötte jag på fler som var tillbaka på brottsplatsen från lördagens trevliga fest: Irene och Engström! De kom tillsammans med Peter och Gunilla Viklund och jag fick det stora nöjet att dela bord med dem! Tack för utomordentligt trevligt sällskap!
 

Det är ett superfint ställe det här! Lite mer ljudabsorberande tyger i taket hade inte varit fel - annars är det toppen!


Och Engström hade turen att få hamna i bloggen igen! Haha! Han fick en klubba som belöning ikväll... Vi undrar dock fortfarande vad "konstverket" ska föreställa eller betyda? Såg ett liknande på Nordanå ikväll så det kanske finns en tanke?

Nåväl, nu var vi ju på plats för att se teater! Vi tog plats inomhus och blev serverade en kall sommartallrik - med mycket kolhydrater... Ooooooohhh... Ja, jag lämnade potatisen och desserten så jag klarade mig ganska lindrigt! För det är ju som Abbe säger om dieter och annat: "Go hard och go home!" Haha!


Sedan gjorde solstrålen entré! Saga Eserstam är en av de mest begåvade scenpersonligheter jag känner! Hon har en enorm närvaro, sjunger gudomligt vackert och lyyyyser där hon står! Jag bugar! När vi gick ut sa också en av kvinnorna i publiken lite träffande till mig att det varit fantastiskt bra och att jag kunde slänga mig i väggen! Hahaha! 


Det blev en härlig berättelse om Siw Malmqvist och man blev faktiskt nyfiken på att läsa mer om henne! Hon är en stjärna som varit med i 60 år på scenen - glad, begåvad och ganska blygsam... Inte helt olik Saga kanske?


Hon gjorde i alla fall ett fantastiskt fint porträtt och hela kvällen avslutades med allsång och "Tunna skivor"! Det gillade jag och Irene som båda väntade på att få använda vår favoritstrof: "Amatörcasanova"! Vi sjöng nog högst! Just där i alla fall... Haha!

Sedan tog jag bilen och åkte in till stan, parkerade på teatern och traskade ner på Nordanå - fortfarande med träningsvärken från helvetet i benen... Måste ha blivit något fel i måndags? Nåja, jag har mycket att ta igen när det gäller träning så det är bara att fortsätta! 


Jag ville ju hur som helst lyssna till Wiehe en stund! Han är kanonbra och en man som både är politiskt aktiv och står för sina åsikter! När han pratade om den framväxande fascismen, som vi alla måste stå emot, fick han magiska applåder och det gladde mig! För det är en hemsk tanke att 10% av befolkningen faktiskt håller med... Vem är ni egentligen? Och varför?
 

Jag flyttade på mig lite och vad fick jag se? Jooo, en snygg fotograf i buskaget! Med tanke på hans objektiv så tror jag att han nog såg mig ännu bättre men det är kul att dokumentera honom en kväll på jobbet!


Stjärnan fortsatte och jag hittade nya filter i kameran... Haha!


Måste ha varit ett par tusen människor på plats! Vi såg även hans förra konsert och att ha honom som gästartist breddar verkligen Trästockfestivalen då genomsittsåldern nog höjdes betydligt. Inte långt därifrån spelade något punkband så det är bredd, värme och samspel som präglar hela festivalen! Här trängs alla och det är såååå roligt! Det är dessutom en festival där musiken är i centrum - och inte öltälten!

Till slut gick han nästan upp i rök och jag kände hur trött jag var. Nu blir det sängen och kanske en skrivdag i solen imorrn! Jag blev så peppad efter kvällens föreställning! Stora kramar till Kågis och Saga som verkligen är två erfarna naturbegåvningar på rätt ställe! De blir dessutom bara bättre och bättre! Bäst! Jag slänger mig inte i väggen - men väl i sängen - nöjd efter en bra dag med mycket input!