Vår i luften!

Idag blev det av: Ut med julen - in med våren! Hög tid att slänga ut julen och bli av med alla röda, mysiga och lite dammiga tomtar och en julgran som redan inlett sin egen avveckling! Vi hade planerat att göra det här ikväll men när man jobbar hemma är man liksom mitt i alltihopa och då vill jag gärna gör bort så att jag kan känna större lugn i jobbet!

Jag har dessutom sparat ett par rum till maken så att han inte ska bli alldeles utan... Man vill ju gärna vara rättvis! Haha!
 

Så härligt att också plocka fram barnens fina bilder som vi fått. Nu står de i köket så att vi kan äta både frukost och middag tillsammans heeeeela familjen! Puss på er alla! Det där med att visa skrytbilder på barnen går aldrig över. Tror att jag ska lägga ett par i börsen också... Sååå söta!


Och nu känns ju tulpanerna så oerhört fräscha och krispiga jämfört med mossa och röda ljus! Jag älskar tulpaner och ser fram emot en vår med ständigt nya buketter! Jodå, gåvor emottages också... Haha!

Vi åkte ut en sväng för att köpa en ny plastmatta i köket. Svängde in på Rusta som säljer dem oförskämt billigt. Det gör också att jag slänger och köper nytt med jämna mellanrum. Ska önska mig en pappelina framöver i svart/vitt men det kan väl bli ett tips till födelsedagen familjen? Då lovar jag att tvätta upp den istället för att slänga!


Hur som helst kändes julen ännu mer unkig när man kom in dit... Nån som blir sugen? Man kanske borde köpa ett lager så att vi kan göra Blue, Green, Purple och Black Christmas? Vad säger du Åsa? Ska vi nånsin bli så smaklösa? Haha! Nääeeee, det känns inte så! Men nya produktioner kommer det att bli. Vi vet bara inte när. Nu räcker det till med andra uppdrag.

Och jag behöver inte vara rädd för att somna när jag sitter här. Har hockey-referat från SHL påslaget och signalen när det blir mål kan väcka döda... Gratulerar Jimmie Eriksson till platsen i OS-laget och behöver inte heller oroa mig för kvällens match mot Färjestad. Det har tjutit som fanken tre gånger nu till hemmalagets fördel. Bra jobbat grabbar!

Känner mig positiv och glad över dagens bortstädning. Det har också ramlat in ett par nya jobbuppdrag och det är alltid kul! Nä, nu när det ändå inte blivit någon vinter kan det lika gärna få bli vår direkt! Let's go!