Kul kväll!

Blev ännu en jobbdag som under eftermiddagen spenderades på teatern. Man blir kanske lite mindre effektiv eftersom det är många trevliga människor som jobbar där, men man kan också snabbkolla saker med berörda och få ärenden ur händerna på ett snabbare sätt - så det går väl på ett ut. Kul är det i alla fall att sitta där och kul är det att gå in i Norrländsk Passion igen! Nu börjar det dra ihop sig och jag inser att det är en hel del kvar att göra. Imorrn blir det budgetrevidering och lite annat skoj... 
 
Bokade också in kommande besök på teatrarna. Om ett par veckor ska jag besöka Luleå och därefter tar vi tåget till Kiruna för att hälsa på den Samiska teatern. Det ska bli riktigt spännande - jag har ju heller aldrig varit i Kiruna. Glad över att få sällskap av kapellmästaren igen. Vi reser bra ihop! Och nästa vecka är det dags för Västerbottensteatern - man får ju inte bli hemmablind och tro att alla vet allt bara för att man sitter i huset då och då.
 
Och ikväll blev det utekväll med maken! Vi började med att handla skor och gick sedan på Waynes för en lättare middag!
 

Oj, då... Inte meningen att det här skulle komma med på bild... Men okej då, vi delade på en morotskaka efter maten. Gott som tusan!
 
Och jag hann med att både äta, dricka kaffe, prata jobb under tiden! Trevligt att göra något en kväll och vi fortsatte med bio!
 

...3, 2, 1 - Kör!  "100-åringen som steg ut genom fönstret och försvann" var en en helt ok rulle. Lite lågmäld och smårolig med några oväntade vändningar - åtminstone för mig som inte läst boken. Den var heller inget minne för livet men jag brukar säga att filmer är bra om man inte tittar på klockan hela tiden och det gjorde jag faktiskt inte förrän den var slut. Så pass!
 

Största bakslaget var väl att maken vägrade fotografera mig som Lille Skutt... Ja, man kunde sticka in skallen och jag är ju så löjligt barnslig! Haha! Får gå dit med My istället. Hon har ju lärt sig hantera min kamera så vi kan väl plåta varandra - i så fall är det också helt OK att vara Skalman...