Oskars dag!

Den stora fördelen med att Oskar fyller år så här nära jul är ju att vi får ha honom hemma och fira heeeeela dagen! Började med att överraska honom och Lisa med kaffe på sängen! En högoddsare när det gäller mig... Haha! 


Men så blev han ju glad också! Särskilt när han steg upp och det fanns lite paket... Det blev mindre än vanligt men vi balanserar julklapparna som ju innehöll en resa som vi satsat det mesta krutet på! 


Oskar tyckte ändå att vi köpt för mycket... Här är han nog lite trött på mammans fotograferande... Igen... Men han ääääääär ju så fin!!


Pappans bidrag med egen back och speciella öl blev en uppskattad present. Mammans fleeceunderställ var kanske inte lika kul men bra när det blir skidåkning framöver.


Sedan kom farfars som hade varit på Hörcentralen och passade på att födelsedagsfika när de ändå var i stan. 


Ulfs fina och hjälpsamma syster Berith och...


...hennes sambo Krister skjutsade ju idag och de är superduktiga på att hjälpa farfars när det kommer till både skjutsning och annan hjälp! Guldstjärna till er båda!


Sonja och Sture hade nog mest ögon för Oskar - och jag förstår dem... :)

Någon timme senare var det dags för mer kalasande då kompisarna dök upp och försökte göra slut på tårtorna. Kul att träffa er alla! Jag passade på att göra undan lite pappersarbete och gick sedan en lång och härlig promenad. Friskt i markerna men betydligt mildare när jag kom hem igen.


Ikväll var vi alla bjudna till Lisas föräldrar på middag och det blev helt perfekt! Nu har det varit så många middagar där jag stått i köket att jag njöt av att gå till dukat bord och äta all deras fantastiska mat i deras fina hem! Tack!


Och i köket stod kockarna med sina vassa knivar och plåster på såren... Joa och Eva hade gjort ett kalasjobb och Nils ville gärna ta åt sig en del av äran. På frågan om vad som ingick i den goda grytan kunde han dock bara säga fransyska och bacon... Det håller inte i rätten Nils! Haha!


Oskar blev ompysslad av fina svärmor Eva!


Och här fick jag äntligen med Lisa och hennes bror på samma bild! 


Själv gjorde jag lite reklam för årets julklapp...


Och lyste ikapp med maken och Lisas mormor Yvonne!


Otroligt god fruktsallad med kolasås till dessert satte sista spiken i kistan och nu är jag fortfarande mer än mätt... Ja, ja, jag har väl ingen karaktär när det gäller desserter...

Sång för födelsedagsbarnet och paketöppning innan det var dags att åka hem. En del skulle se hockey och jag tror att jag bara ska lägga mig. Hoppas din dag blev som du ville ha den Oskar och tack än en gång för att du finns i våra liv och att du är just du! Vi älskar dig! <3