Julmys!

Det blev lite av varje idag! Vi åkte först och köpte en större säng till Emilias rum (det blir bra!), sedan en sväng på ICA, ner på stan för lite julklappar, Apoteket och sedan direkt hem till mamma och pappa med lite medikamenter som behövdes.
 
Pappa har ont i nacken men är röntgad så det är förmodligen gamla besvär från bröstryggen som ställer till det - samt det faktum att han numera också ligger väldigt mycket. Köpte också en vetekudde som jag värmde och det gillade han verkligen. Bra för honom! Jag fick också gott fika. Bra för mig? Haha!

Lite jobb och lite tvätt av scenkläder och annat julklappsfix innan jag i afton åkte och hämtade upp fina Anna för en kväll med Julmys på Västerbottensteatern!
 

Härligt att hinna umgås lite över risgrynsgröt och magiska skinkmackor!


Och lite instagram...
 

Sedan började föreställningen och det är en fin liten pärla de spelar det här året! Blandade texter och sånger av olika författare och både humor, allvar och väldigt bra sång!

Vi skrattade gott (ja, det var inte svårt!) och njöt av skönsången! Margaretha Niss gör en Barbro Hörberg-avslutning som var superfin! Och Annika sjöng Stewie Wonder så det svängde! Ja, alla sjöng fint! Och Greger berättade anekdoter från första världskriget så bra att man kunde känna stämningen. Lite allvar - men väldigt underhållande! Tack alla fina för ännu en pärla! 


Efteråt träffade jag Suzanne Sellin från Vilhelmina som var på besök i stan. Hon ville göra en inlandsturné med min monolog och det känns riktigt roligt! 


Vi fick också lära oss göra julgirlanger! Nytta med nöje och en kul idé! 
 
Bra kväll, mer fix och nu ska jag landa i sängen! Tack för ikväll allihopa och stor kram Anna! Så kul att vara kulturell med dig! <3
 
 
 
 
#1 - - Anna:

Tack du värdefulla❤️!!!

Svar: Tack du värdefulla själv!!! ❤️
Monica Lindgren