Mat, mys, musik och massor med kärlek!

Full rulle de här dagarna då jag hjälper till med ett evenemang i helgen där jag också ska spela min monolog som ett första möte med publik. Jag vet att det är korkat att ta på sig saker och ting på semestern men vissa saker är också utvecklande för en själv och då blir det annorlunda och ändå bra!

MEN jag hinner knappt blogga - och det är också asbesvärligt eftersom det är nåt fel på fiberkabeln in i huset sedan åskovädret i måndags! Vi har små trådlösa nätverk men de blir ändå inte tillräckligt kraftfulla. Nåja, det kommer nya dagar och nya bloggar. Här får ni lite av de senaste dagarnas upplevelser!
 

Igår kom min fina och tjocka vän Anna på besök! Jaa, jag får faktiskt skriva att hon är lite tjock när hon väntar tvillingar vilken dag som helst! Sååååå roligt att hinna träffa dig en stund fining! Nu håller vi tummarna!


Nu hade hon och José också bytt bil för att få plats med vagnen och den kommer hädanefter att gå under namnet Puss Och Kram! Eller Prutat Och Klart som maken föreslog... Längs till vänster ser ni min som med AZL fått namnet Azhole... Haha! 

Igår kväll fick vi också möjlighet att gå på konsert på Folkparken och kika på Melissa Horn! Supertrevlig kväll!


De första vi mötte var arrangerande Sofia Andersson Lundbergs mamma Carina och hennes man Leif! Klart att de är på plats när det ordnas så förträffligt!


Det var lite "old shool" på Folkparken igår. Här har jag varit på många utomhuskonserter och sett bl a Ledin, Jerry Williams och Barbie Benton! Den stora kartan visar tydligt var man ska ta vägen... Haha!


Och jag fick gå med de här finingarna! 


De hade gjort ett pub-området utanför logen och där tog också förbanden plats! Smart eftersom banden då också får publik. Folk är ju annars mest intresserade av öl innan huvudakten börjar... 


Bra förband! Först tre tjejer som jag inte hörde namnet på och sedan Karakou där skelleftetjejen Julia Ivansson fanns bakom trummorna!


Kul gäng och bra musik! Julia är en kalasbra trummis!! Så roligt att äntligen få höra er!


Och bland deras stora publik fanns givetvis mamma och pappa Ivansson. 
 

Jag tror att de hade lika roligt själva! 
 
Bra jobbat Julia och förståss kul att få spela på hemmaplan!


Underbart roligt att få gå med Oskar och här plågar jag honom med ofrivilliga selfies... Haha! Ja, jag vill gärna spara gemensamma minnen! <3
 

En annan som fick spela på hemmplan var min favoritgitarrist, bästa Anders P Pettersson! Han har ju spelat i Färdtjänst och även i revyn under flera år! En ödmjuk och så otroligt begåvad människa som flyttat till Stockholm, kämpat hårt och lyckats bra! Kul! Här är han med pappa Bernt men en stund senare stod han på scenen tillsammans med Melissa Horn! Ja, jag tror nästan att han fick de största applåderna... Vi är många som älskar P!


Så var konserten igång och hon är en fantastisk sångerska och låtskrivare! Lite sentimentalt om brustna kärlekar och taskiga relationer men det är nog hennes grej. Inte helt olik sin mor på rösten!


Och så favoritgitarristen som nog också arrangerat många av låtarna! Han spelade både ett antal olika gitarrer och Pedal Steel! Såååå cooolt ljud!


Han fick också fronta tillsammans med stjärnan och gemensamt för dessa tre är väl att alla tittar bort när jag plåtar... Haha! Snyggt men svårt ljus...
 

Tusen Tack för en fantastiskt fin konsert! Härligt att vara utomhus på Folkparken och det ljumma vädret rack tills det var slut - då kom regnet! Tur!

Grämer mig bara över extranumret med Melissa och P där de gjorde duetten som hon sjungit med Winnerbäck "Som jag hade dig förut". Så fantastiskt fint! Men vi skulle iväg och hämta Lisa som kom med bussen och fick istället ha henne precis nu! 


Idag har jag jobbat och repat och haft en full dag som avslutades med grillmiddag med kärlekarna! Så härligt! 


Finaste Oskar! 


Och finaste Lisa!


Vi grillade kalvfilé och åt sallad med lite olika godsaker! Mums! 


Men sällskapet gör ju också att allt smakar ljuvligt! 


Efter middagen drog Oskar igång luftgevärsskytte... Vi har lite blandade nöjen... Haha! Ulf var först ut och det var inga problem! 


Och nej, Oskar höll inte i tavlorna... Här plockade han bort en gammal med alltför usla resultat... 


Jag har inte skjutit på länge men ikväll hann jag med två skott innan det var dags för mer jobb. Hur det gick?


Två nior... Jodå, det är riktigt sant!


Lisa kan konsten att hålla i ett gevär... Haha!


Nej, skämt åsido skötte hon sig snyggt!

Och Oskar var ju klockren! Jag älskar för övrigt lockarna i håret... Men så är jag ju också mamman... <3 

Nej, nu hotar ungdomarna med träning imorgon bitti så det är bäst att jag avslutar för idag och går och lägger mig! Sov gott alla glada!