Inte mycket...

Det händer inte mycket här nu... Och det kanske är så det ska vara? Jag har varit till tandläkaren och fått veta att jag borstar jättebraaaaaaaaaaaaaaaaaa! Ja, man blir glad som ett barn för beröm... Haha! Men jag fick inget klistermärke... Bara en tid för att lägga igen en tandhals jag borstat fram. För duktig? Skönt dock att tänderna är i ordning då bilen kostat 7000 den här veckan! 

Sedan matshopping och lite plock här hemma. Suttit ute och läst (igen!) och har nu börjat med Åke Edwardsons "Marconi Park". Jadå, det blir nog bra! Just avslutat Ann Rosmans senaste och då blir det alltid ett tomrum innan man kommer in i nästa bok. Att vara utan böcker en dag är liksom inte tänkbart! 
 

Idag fick det bli kycklingspett på grillen. Enkelt och gott! 


Sedan är det ju så skönt att sitta i uterummet och äta. Man vill inte gå in alls! Jag brukar ju förbanna sensommaren när solen börjar sjunka så att den inte hinner in i uterummet på kvällarna - men under den här perioden av tropiskt väder har det ju varit ganska behagligt...


Vi fick främmande idag av makens söta syster och systersonen! Ja, inte Beriths son utan sonen till den av syskonen som tyvärr inte finns med oss längre... Ulla-Mai gick bort redan 1991 och jag undrar ofta hur livet skulle ha sett ut om vi fått ha henne kvar. Hon var fantastisk och finns i fina minnen bevarad!


En sak som jag vet säkert är att hon skulle ha varit mäkta stolt över sonen Johan som både är supergullig och en klippa på allt han gör! Nu har ju trion tillsammans köpt hemmanet och det var dags för möte där de skulle prata igenom en del gemensam planering. Passade bra att börja med lite mat! Fast för en del var inte maten viktigast...


Maken hade varit en sväng till Önnesmark och bl a plockat blåbär! Han älskar blåbär! Och särskilt med en massa knäckigt socker som i blåbärspaj! Haha! Jo, han gör dem själv och här är det tummen upp för årets första!

Jag tror inte att det är så gott om bären i år så man får passa på! Det gäller väl det mesta i livet. Utnyttja varje dag och göra det bästa av den! Jag lämnade dem för att åka på ett möte och nu har jag kokat sylt och ska landa en stund i soffan. Imorrn kväll blir det mera drag då Fransesca lockat med mig på en tripp till Umeå för att se:


Såååååå roligt det ska bli! Han gör sommarturné för första gången på lääänge och det ska blir kul att se mannen som aldrig ser ut att åldras! Han är faktiskt född 1947 och ser inte ut att vara en dag över 50! Jag får återkomma med rapporter - men knappast några närbilder då vi sitter på rad 29... Men dock sittplatser! 

Ja, det händer inte mycket. Men kanske inte så lite heller... Jag är i alla fall nöjd!