Familjedagar!

Har varit rätt trött idag varför det inte blev någon inlägg förrän nu. Gårdagen var fylld med kantareller så det tog sin tid innan allt var rensat, förvällt och infruset. Men himmel så kul - och så rik jag känner mig nu! 

Men vi tar det från början! Lillebror hade lovat mig att följa med ut i skogen för att se om lite svamp. Han tillbringar mycket tid där och hade sett att de kommit på ett par av våra gamla ställen. Och jag är verkligen inte nödbedd när det gäller svamputflykter... 
 

Dessutom blir jag glad över att få hinna träffa honom och både prata, plocka och skratta! Vad säger du, sa han, en selfie i skogen? Haha!
 

Självklart! Med finaste Roland! 


Han hittar ju så bra men jag satte upp en ikea-påse för att ha ett riktmärke. När man börjar borra ner blicken i marken och gå i zickzack så kan man helt plötsligt irra bort sig...


Men vi hittade! Och åkte runt till nya ställen! Och hittade mer!

Underbara fina och magiskt goooooda kantareller!


När det ser ut så här i en glänta blir man helt lyrisk! Jag skrek högt inte bara en gång... Haha!
 
Fina, guldgula exemplar! Ja, det hela slutade med ett par kassar och en hink. Jag fick säkert med mig 5 kilo hem och några kilo tog vi med till syrran som älskar svamp lika mycket som oss!
 

Hon blev glad och vi hann också kramas lite! Max var trött och på väg i säng...


...så jag och Roland kammade My, borstade tänder och lekte en stund medan Malin sövde lillebror.


Men jag vet inte om Malin tänkte sig för riktigt... Vi började leka dockteater utanför sovrummet och My fick tillsägelse... Oj! Jag och Roland tittade på varandra och insåg båda två att vi hade varit mest högljudda... Haha!

Det blev i alla fall en riktigt härlig dag - så stort Tack fina brorsan för guidning och sällskap! Du är bäst! Idag har det dock inte hänt så mycket. Plockat lite, tvättat ett par maskiner och förberett mat eftersom jag bjudit syrran och barnen på middag.


Lillebror var på G! Han rör sig numera racersnabbt mellan allt som han inte får ha... Taskig moster som inte låter honom äta böcker eller leka med glasvaser och andra prydnader... Men jag hade köpt lite nya spel och leksaker så vi hittade annat!


My leker gärna med en gammal oanvänd handväska jag köpt på auktion där det fortfarande finns puderdosa och annat kul man kan låtsas med.


Max högg in på de grövre sakerna!
 

Sedan hade vi satt igång fågeln i buren. Den visslar gärna när man går förbi!


Och vi blev nog lika förvånade båda två! Haha!

Nu har Malin och Max åkt hem och jag och My har lekt, sett barnprogram, spelat Hello-Kitty-Yatzy och läst sagor. Jag sitter och bloggar i storsängen och My har just gett upp och somnat! Härligt att få ha henne här i natt och det ska bli så mysigt att få vakna tillsammans! Joo, hon har lovat att väcka mig... :) 
 
Fina familjedagar och jag känner mig så nöjd! Dessutom har storebror Lars gjort klart med lägenhet till pappa och mamma som ska flytta till stan i höst! Det blir ett bostadsbyte dem emellan och det kommer att bli kanonbra! Lars tar över gården och vi får våra föräldrar på närmare håll! Det återstår dock en del flyttjobb men vi är ju flera syskon så det kommer att gå bra. Det får ta tid!