Au revoir Nice!

Sista dagen på den här härliga semestertrippen! Lite vemodigt, men nu börjar mailen ramla in och jag känner att det oåterkalleligen är dags att återgå till arbete igen - och att åka hem till Skellefteå! 
 
 
Vi började dan på stranden igen för några timmar i solen. Hade tänktlåna den här upblåsbara fisken men rätte ägaren dök precis upp... Haha!
Härliga vågor även idag! Maken ser nöjd ut!

Här ser det ut som om han körde fjärilsim in till land... Han kan tydligen allt! 
 
Annars är det nog jag som är en bättre simmare - men det syns kanske inte. Jag njöt i alla fall i stora drag och bara låg och skvalpade med!

Ibland tog jag mig också vatten över huvudet...

Men det är ju bara kul! 

Idag lyxade vi med en Salade Niçoise nere på stranden! Ljuvligt!

Lite strosande på eftermiddagen och en del små inköp. Det blir ju lätt så... Haha! Vi hann också med kaffe och en nutellacrèpe! Livsfarligt gott! Dubbelhakorna frodas och jag behöver komma hem till höstens träning på allvar! Vad jag kan säga till mitt försvar är att promenerandet och alla trappor har gjort att det nu känns helt OK att gå de 78 stegen upp till lägenheten. Nice!
 
Ikväll var det dags att ge sig ut på restauranjakt igen! Det är skönt att bara gå omkring och stanna där man tycker att menyn eller miljön passar.

Medan man går får man ju också se mer av stan! 
 
Mycket gränder och vinklar och vrår!

Här ser det ut som om allt lutade... Ja, jag vet då rakt inte vad som är snett och inte! 

Fin butik!

Och här hajade vi till eftersom vi trodde att det stod "abbeyeh" som svärsonen kallar sig på Instagram!

Fina kyrktornet igen! 


Och till slut hamnade vi på Café Opera... Är man jetsetare så är man... Haha! 

Helt OK mat var det i alla fall även om de generellt saltar väldigt lite här nere - eller kanske vi för mycket... Man är ju ett vanedjur!

Hem igen genom Place Masséna där det var mycket folk även ikväll. Det blåstes stora såpbubblor till många barns förtjusning och det pågick också någon idoltävling. Vi stannade till, hann höra en ung tjej sjunga Scorpions i K-Dur och traskade därför hemåt. Nöjda efter fina dagar i Nice men nu längtar vi också hem eftersom vi får rå om båda barnen med respektive i helgen! Lovely!
 
Au revoir Nice! Skellefteå here we come!