Spånar vidare...

Vi såg våren, spånade på sommaraktiviter och barkade iväg alldeles åt skogen! Nej, inte då. Det där var bara några tappra försök att vara rolig över makens sysselsättning idag!
 

Helt underbart väder och lång sovmorgon - till halv tolv! Jag behövde faktiskt det! Känner mig ändå förkyld och tät och väldigt trött... Men det var bara att slänga i sig lite yoghurt, massor med kaffe och dra igång jobbet!


Fint väder innebär dock jobb utomhus och det är ju alltid en fördel! Mycket listor nu... Men det går framåt. Och i skogen på tomten har maken har fört ett herrans liv...


Här har det stått två stora granar som vi (inte jag!) tog ut i vintras!
 

Ulf har inlett projekt "förädling" och provar att såga egna plankor! Han har ett fantastiskt tålamod!


Och det lönar sig! Första plankan klar! Fint att kunna göra mer än ved av träden på tomten! Under tiden jobbade jag, åkte och handlade och gick sedan ut till grillen!


Äntligen är också gasolen igång! Kolgrillen är charmigare men den här är så praktisk! Särskilt när maken både startar och rengör... Haha! Men jag grillar ju så jag är inte alldeles overksam. 


Fint även ikväll men så skräpigt på gräsmattan att jag nog måste inleda krattningen för att kunna stå ut med bilderna... Därför bara himmel!

Och mat! Gött med grillat och nu blir det kaffe och soffmys!
 
Gladare Påsk önskar jag alla!