Sol och jobb och förlust...

Njöt av att stiga upp och känna att det var hyfsat bortstädat! Hade tänkt fortsätta men tittade ut och insåg att jag inte alls skulle tillbringa dagen inomhus även om jag hade massor med saker på agendan!
 

Det här är ju bara för magiskt härligt! Lite kallt men det var hög tid att öppna uterummet!


Heeeeeeej! Jag har saknat dig! Har ju inte hunnit städa ur rummet men så länge det finns en stol och en sol och en dyna så klarar man sig bra! Nästa helg blir det kanske utemiddag?


Lite drygt va? Men notera att jag sitter vid datorn och både planerar resor för alla i projektet samt ett Värdegrundsarbete för Norsjö Kommun... Så att 'e... Int' är det så roligt! Dessutom måste jag nog torka av skärmen eftersom jag ser helt prickig ut i spegelbilden... Haha!

Det har verkligen varit fullt upp sedan i höstas och igår var nog första dagen jag inte ägnade mig åt annat jobb än städning. Alltid är det nåt' som dyker upp! Jo, jag pratade ju med ett par personer och bokade lite hotellrum - men det var så lite att det nästan inte räknas. Är man spindel så är man nästan alltid igång.
 

Men mellan kaffekopparna och skrivandet så hade jag tid att kika på Skrållan som trivdes med att vara ute! Mycket spännande som rörs - allt från gamla löv till andra djur. 


Hon har en del högtflygande planer - mot taket! Och nu när stegen inte stod mot uterumstaket så hoppade hon resolut ner där taket var lägst. Och vi som burit fram stegen och inbillade oss att det var för högt... Vilka mesar! Haha!

Efter en shoppingrunda (mat!) satte vi oss tillrätta för att se Skellefteå gå till finalspel! Jag messade storebror som fyller år och gratulerade honom till finalpresenten... Jo, hejsan! Ta aldrig ut något i förskott! Första perioden var högst tveksam och sedan var det lögn i helvete att kvittera! Vi får med andra ord se fram emot en ny match på tisdag. Och det är ju ändå alltid roligast att vinna hemma... Haha!
 
Nu har jag jobbat ytterligare ett par timmar så nu väntar sängen! Imorrn blir det avfärd till Norsjö med bästa Åsa! Vi ska träffa lite folk inför kommande projekt. Känns bra! Längtar efter att få jobba tillsammans igen! Och på kvällen åker jag nog ut till repetitionerna och ser första körrepet. Sedan kommer det att rulla på. Ska flytta ut ur ett kontor och in i ett annat och däremellan bokat in både möten, träning och jobb. Lär bli fulla dagar hela veckan. Men vi ses!