Passionen reser söderut!

Vilken dag det var igår - och en likadan idag! Och nu tänker jag inte på vädret... Har inte hunnit blogga - men däremot jobba! Det har varit extremt mycket men gått bra och det blir så fint!
 
Började med jobb här hemma igår, produktionsmöte med efterföljande arbetsuppgifter, säkerhetsgenomgång, hämtning och utdelning av tröjor till tekniker (hade bara gissat fel på en storlek av 23!), hem för fortsatt mailkontakt om diverse bokningar och annat som ligger på min lista. Jag verkar aldrig bli klar och när jag tror att jag är det så dyker det upp något nytt! Idag har jag t ex ägnat halva dagen åt att färdigställa en Brandskyddsrapport som ska följa med turnén men även skickas ut till alla lokala hyresvärdar och Polisen. Det är tur att jag har Tage vid min sida! Han är den bästa Tekniska chef och samarbetspartner man kan ha! 
 
Ja, jag berömmer gärna andra och det har förmodligen lett till att jag får mycket tillbaka. Jag tror aldrig att jag tidigare blivit kallad "Ädelsten av finaste sort" och fått så många mess och mail där folk är glada och tacksamma! Det värmer gott och gör det lätt att jobba mycket! Särskilt när det också är så många proffs igång! Vilket team det här är! Man bara njuter!
 
Jag bildbombar som vanligt men kolla gärna in den här fina trailern som Seize the frame har gjort om föreställningen: http://vimeo.com/92914506
 

Skön stämning på eftermiddagen igår! Härligt att äntligen kunna fylla på med lite D-vitamin i pauserna! Här hade alla börjat ladda för kvällens genomdrag som var det första med publik!


Alla laddade också med lite mat! Igår hade vi även besök av Anders Wikström på Sveriges Radio som surrade med begåvade musikern Nina Nordvall Wahlberg!


Och Mimi Märak satt som ett vackert skogsrå mitt i smeten! Hon är 22 år och tar plats på scenen som en väl etablerad stjärna! 

När matserveringen var över blev det plats för lite småfix och sedan var det bara att ta emot publiken som bestod av körer norr- och söderifrån samt teaterombuden i Skellefteå. Glada och förväntansfulla bjöds de in till vår passionerade spelplats!


Olle tog emot i vanlig ordning och hade tänkt säga att det här skulle bli det första draget med alla närvarande. Men sedan kom han på att vi ju inte är fulltaliga ännu då Ola Stinnerbom blivit pappa och en annan skådespelare tvingats åka på begravning av en närstående. Medan vi jobbar pågår också livet runt omkring! 


Men vi kom igång och det blev även den här gången landsort och storslagen show!
 

Härliga bilder att spara på!


Och så Nina då... En världsartist som skrivit musik, sjunger fantastiskt och spelar allt man sätter i händerna på henne!  


Mimi... "Välkommen till förorten!". Hela den samiska ensemblen har en helt fantastisk utstrålning och Mimis rättspatos och samhällsengagemang genomsyrar texterna som blir slagfärdiga rop på frihet och demokrati!
 

Och Barda... Vilket magiskt gäng! Ni MÅSTE se den här föreställningen!
 

Johanna och Björn i "Tokdansen" som är oerhört bra!


Storslaget och samtidigt väldigt nära den lilla människan och vår ständiga längtan efter att bli älskade! Gammgossen Leif är flitigt uppvaktad... Kanske inte helt nöjd!


Men det skulle bli värre... Haha! 
 

Ännu en bild av fantastiska Nina!
 

Men nu är det dags att säga hej då för den här helgen! Alla gjorde ett fantastiskt bra jobb och direkt efter föreställningen började teknikerna riva inför flytten till Umeå på måndag!


Så här tomt var det när jag åkte förbi på eftermiddagen!


Tage tillsammans med Samljus fantastiske man Bosse Niemi! 

Ja, så här ödsligt var det när jag åkte hem. Bara det sista återstod!
 
Nu åker jag ner till Umeå efter helgen men innan dess måste jag göra undan en del lokalspecifikationer till övriga spelplatser och skriva några nya texter inför kommande jobb i början på maj... Jag hade ju bara tagit på mig en halvtid men den har, precis som jag själv, svällt lite... Haha! 
 
Nu blir det inget mer. Passionens Producent ska chilla lite...