Påskdag mot guld!

Ja, det blev ju vinst i hockeyn igår! Och inte så liten heller... 8-1 är väl (näst intill) förnedring i en finalmatch! Och eftersom det blev vinst så blir maken utkallad på jobb i Karlstad måndag-tisdag. The good comes with the bad... Men guld kommer det att bli igen och jag hoppas allt ska funka bra för dem!
 
När matchen var slut och allt godis uppätet så valde vi en kvällspromenad och det var min första på två veckor. Fortfarande trött men nu känner jag suget efter motion! 
 

Vi bestämde oss för att gå och kolla om motionsspåret hade tinat fram och eftersom maken numera är skogsägare så kommer det ständigt kommentarer som "skulle ha varit gallrat" så fort man passerar lite träd... Haha! Ja, det är nog sant men kanske bra för att sila bort ljud från E4:an? Vi var ju lovade en bullervall redan när Solbackens Handelsområde projekterades och den har vi fortfarande inte sett röken av...


Fläckvis var spåret också ganska ogallrat... från is och snö. Får nog vänta nån vecka till innan det både tinar och torkar upp.


Det blåste ganska friskt och när vi kom fram till nya grillplatsen såg landskapet kargt och nästan overkligt ut.


Men stan har ett guldskimmer över sig redan nu... Skönt att komma ut en sväng innan man skulle lägga sig. 


Idag har det varit helt fantastiskt väder och jag är glad att jag steg upp och kom mig ut! Började med att åka ner på lasarettet och vara med på pappas utskrivningssamtal. Han fick åka hem i eftermiddag och nu har jag inte hört något och då är det säkert lugnt eftersom han får mycket hjälp hemma första dygnen. Det känns tryggt!


Och när jag kom hem igen fick vi besök av ungdomarna som kom hem från sin London-weekend! Det hade varit kanonbra med både sevärdheter, fotbollsmatch och shopping!


Lisa hade inte handlat något... men när hon öppnade väskan dök det ena efter det andra upp! Haha! Hon är lika säker som jag! Snyggt jobbat!

Lite vila, lite sol, lite fotbad utomhus och en ganska skön eftermiddag innan det var dags att fräscha upp sig och åka till Lisas föräldrar på påskmiddag! Nice!


Började med något så ovanligt som "Kasta gris" medan maten blev klar... Det här har jag inte spelat sedan barnen var små och Oskar lyckades få två svinryggar... Barnsligt roligt!


Och full koncentration när grisarna sprättades iväg!


Till bords! I afton bjöds vi på lax, wb, bröd, underbar fylld lammstek och en citrusdoftande potatissallad! Den krämiga såsen av kronärtskocka var också suveränt god!

Mera citrus till dessert och den här citronpajen var "to die for"! Mmm... Men jag tog bara en gång. Mätt ändå efter en fantastisk middag och trevligt sällskap! Tack än en gång!
 
Nu laddar vi väckarklockorna för tidig revelj så att maken kommer sig iväg! Själv ska jag jobba några timmar och sedan åka på Folkparken för middag och match på storbild! Ska bli kul att dela stämningen med andra! För guldet ska hem nu!