I get around...

Idag har jag mest flängt från punkt A till B och inte alls hunnit allt jag tänkt. Det kanske har gått lika bra för mig som för grabbarna i den här musikvideon med The Beach Boys... https://www.youtube.com/watch?v=w-0CS-T1HUQ Haha! Ja, den kanske är lite dubbad - men kul!

Började dagen här hemma med en mamma som flängde runt med sängkläder och dammsugare... Haha! Hon blir fort rastlös på sina stadsemestrar... Sedan iväg till Lasarettet för vårdmöte med pappa. Han har väl inte mer än kommit på fötter förrän de vill skicka hem honom. Insåg nu att när patienterna är färdigbehandlade rent medicinskt så släpper Landstinget ansvaret och låter Kommunen ta över kostnaderna... Inte underlig att patienterna får sitta emellan! Nu erbjuds han dock god hjälp när han kommer hem och vi hoppas att det ska bli bra när de nu ska utreda hans behov av hjälp i hemmet. 

Skjutsade mama till Malin, åkte och handlade mat som mamma skulle ha med hem och sedan iväg till Kopparhallen för första genomdraget av föreställningen! Spännande!
 

Olle inledde och idag var målsättningen bara att komma sig igenom för att börja känna på övergångar och se hur allt sitter ihop. Och det gjorde det!


Inledning med samiska ensemblen som ju har så skön musik och jojk!


Nina Nordvall Wahlberg bakom Cay Nyqvists stora limträorgel! Ljudet är jättecoolt!


Och här kom jag på en ny slogan för föreställningen som kanske mer beskriver den: Bastuträsk möter Hollywood! Ja, det handlar om den lilla människan men på ett väldigt storslaget sätt! 

Var tvungen att göra en paus och åka och klippa mig. Det är inte lätt att få tider så man vill inte gärna missa! Idag testade Sara också en ny färg på mig!

    
Typ knallröda slingor! Någon sa att det såg ut som om jag hade bacon i håret... Haha! Men det blev rött och blankt och fint till slut. Älskar att vara nyklippt! 

Och sedan tillbaka igen för att se slutet!


Nu fick jag äntligen se Teater Barda, den fasta utvecklingsstörda ensemblen från Jämtland. Sååååå fina! De gör delar ur sin dansföreställning "De sociala kongresserna" om samspelet människor emellan!


Samisk rock inledde slutet och nu längtar jag extra mycket till nästa vecka då jag får se hela föreställningen - med kör och allt! Bra jobbat alla!

Hem för att sno ihop Korv Stroganoff till middag som jag hade en beställning på . En beställning man gärna levererar när den kommer från:


Sonen!!! Oskar mellanlandade här ikväll eftersom han och Lisa åker till London över helgen och flyget går från Skellefteå. Det blev en bonus för alla föräldrar! 

Ja, han blir lite trött på min bildjakt - men jag njuter av att se på honom ofta! Lisa är på middag hos en kompis och kommer lite senare så att vi ska hinna krama om även henne!

Önskar er en härlig weekend i London och alla jag känner en Glaaaaaad Påsk!! Nu ska jag jobba undan det jag inte hann tidigare idag... I get around - too much?