Flerdagars...

Äntligen tillbaka på bloggen igen efter några dagar som varit mer än fullspäckade! Jag är också inne i ett skede där jag förutom möten mest suttit vid datorn och planerat, kollat, bokat, kollat, ändrat, strukturerat, listat... Ja, det betyder också att när jag varit klar (vid 23 på kvällarna) så har jag inte orkat blogga. Det har nog inte hänt särskilt ofta på de här fyra åren...
 
Men jag mår alldeles utmärkt och det går en dag i taget! Snart kommer en lugnare tid - då jag också hinner träna och ta en nypa frisk luft! Och det här projektet är slut sista maj för min del så jag passar också på och njuter! Att jobba med teater, på scenen eller med organisationen, är fortfarande det roligaste jag vet!

När jag är hemmavid har jag också god hjälp - inte bara med planeringsjobbet!  Ikväll hjälpte Skrållan t ex till med att laga renfilé... Haha!


Lite sugen är hon alltid... Och det här gör hon bara när det är fiiiiint kött... Haha!

Hur som helst blev det en vecka med mycket turnéplanering. Vi hade en idé om att skicka teknikerna med en Nightrider där man både kan sova, resa och komma fram till nästa ort utvilad. Vi hade turen att få kika på den som Norrdans var ute med i onsdags.
 

På utsidan en vanlig buss! Men inuti... 

      
Pentry, sittplatser för 16 personer, två flyglar med hörnsoffa, TV och 8 sovplatser. Riktigt fin och inuti som en större husbil! 

    
Vår längsta tekniker Niclas såg bara ett hinder på plan 2... Takhöjden... Haha! Hela eftermiddagen ägnade vi sedan åt planering av bygge och restider. Där fick Nightlinern stryka på foten eftersom alla ju måste vilja bo så där trångt för att det ska funka.

Jag tyckte att det var helt OK att de fick välja. Fyra veckor i en buss kan vara påfrestande även om alla är glada och trevliga. På jobbet vet man ju ingenting om folks vanor eller snarkningar eller, Gud förbjude, arm- eller fotsvett... Haha!


Här var planeringsarbetet i full gång. Jag hade ritat upp bygget för att vi alla skulle tänka på samma sätt! Jonas och Jens pekar och funderar...


Rörigt? Nej, vi tyckte att det var klockrent! Haha!

Sedan satt jag halva natten med att renskriva alla listor och maila över för godkännande. Igår startade jag dagen med att träffa skådespelarna för att göra samma genomgång!
 

Hela glada gänget (förutom dansarna) var på hugget och godkände det mesta! Många har lite egna önskemål men det ryms liksom inte när man ska förflytta en sån här atlantångare... Alla för en!


Jag stannade också en stund och kikade på repet! Det kommer att bli så djuriskt fint! Svårt att plåta ännu eftersom ljuset inte är klart men jag sökte en förgrund för att bilden skulle bli mer intressant...


Den kom som ett skott! Haha! Marie-Thérèse har jobbat här uppe tidigare och är, som ni ser, en glad tjej!


Samling med regissören! Han är så fin - men ändå bestämd! Det är inte många människor som har ett så fantastiskt driv och samtidigt ett så gott och jämnt humör! Alla älskar Olle Törnqvist!


Jag kikade på startscenen även om den inte var klar - men jag blev så där lycklig som man bara blir när man känner att allt är på väg åt rätt håll!


Och här är fina Nina i en jojk! Det är suggestivt, vackert, roligt och oerhört musikaliskt! (Och nej, det ska inte vara mörkt hela tiden. Ni får ta mina bilder med en nypa salt).

Mycket går inte heller att fotografera ännu men så här sprakande kommer det att bli! Eller är den här bilden upp och ner? Hmm...
 
Lämnade bygget när scenen fortsatte även om jag hade velat stanna längre. Men, men, jag har ju ett jobb att sköta! Och mitt är den här gången inte på scenen!

Idag har jag och bästa Stina på teatern bokat flygbiljetter... Puh! Och vi är inte klara ännu. Det blir sjukt många, helt olika avgångar och resor hittan och dittan... En del vill hellre åka tåg och andra hinna hem en sväng till Stockholm... Lite flexibel kan man vara när man planerat väl - men på vissa punkter är jag ganska bestämd. Annars blir man nog galen på riktigt! Haha!
 

Och nu har det blivit en krispig sallad med blomkål och annat gott! Och Skrållan fick inte hela renytterfilén...

Det blev lite över till oss också! Sååååååå gott!!
 
Nu blir det inte mer för idag! Har jobb med mig över helgen och ska försöka se var vi står ekonomiskt men imorrn stundar ett oerhört viktigt kalas!!! My Bergvall blir 5 år! Sånt vill jag inte missa för alla uppdrag i världen! Sov gott nu gumman så blir det paketöppning imorrn! Och tårta... Mmm... Det vill inte moster missa!