Trött och lite tjock...

Käre värld vad den här helgen gick fort... Känner inte att jag varit riktigt ledig och knappt att jag hunnit vara med fysiskt på allt som hänt... En aning trött kanske!

Imorse var det tidig revelj igen och iväg till konferens som avslutades till lunch. Och eftersom regnet hade gett sig så gick jag och Anna än en gång iväg till Matfesten för att äta lunch. Det blev en grekisk Gyros som jag bara måste testa efter att sonen skrytt upp den när han var på Greklandsresa. Joodå! Kebab med pommes frites... Måste vara här som Carlskrove har hittat idén med pommes i pizzan... 
 

Men innan maten gick vi förbi Skellefteå Krafts tält och där "tvingades" jag (joo!)  spela bordshockey mot Linus Lindström! Ja, jag är inte helt oerfaren men det var väl bara en sisådär 40 år sedan sist... Haha!


Något koncentrerad...

Men jag förstod ju ungefär hur det skulle sluta när jag i mitt AIK fick ha Jimmie Eriksson som back... Helt sjukt! Och Jocke Lindström vek aldrig från kanten... Det var jämnt ända in i kaklet men i sista sekunden lyckades han peta in en puck... Jag tror att jag ska hävda att han hade en spelare för mycket på planen eller nåt!


Men jag fick kramar av Anki och även delta i utlottningen av plats i logen! Man kan ju hoppas att man vinner där i alla fall? Tack på förhand! Haha!
 
Hem en sväng för lite tvätt och fix. Jag ska ju faktiskt resa bort på onsdag morgon och det kanske vore bra om jag började tänka lite... Hade också handlat rödbetor, squash, sallad och pak choi på skördemarknaden som jag måste ta hand om. Och när jag kom hem stod det en kasse kantareller på bron... Snälla föräldrarna hade varit förbi! De är nu förvällda och klara! Smarrigt!

Jag fick hur som helst göra ett avbrott eftersom jag bokat in bio med My och syrran!
 

Första nya svenska långfilmen idag: Alfons Åberg! My har pratat länge om att den kommer i höst och att vi ska gå och se den tillsammans. Nu är det med andra ord höst!


Med sittkudde och popcorn var succén given!


Och filmen var riktigt bra! En ny story och nya röster. Gustav Hammarsten har tagit över pappans röst efter Björn Gustafsson och det funkade bra! Spännande och roligt med inslag av rätt mycket "klokhet"! 

Anledningen till att jag skriver "ny film" är att de svenska filmer som gått hittills har varit kortare repriser. Det är ju inte så kul när man ofta har tillgång till samma filmer hemma tack vare internet... Barn idag är ju i regel mer upplysta än oss vuxna... Men det här var kul och jag kände att det blev en rensning av hjärnan att få umgås med My en stund! Ja, även syrran såklart!

En bra helg som helhet - massor med roliga möten med underbara människor! Har också fått ny kontakt med mina kusiner och det var verkligen roligt! Men så mycket jobb blev det inte gjort (och det hade behövts!) och nu känner jag mer för att springa en sväng (kan bero på att jag såg min rumpa på bild...). Kanske får bli en löptur - och sen jobb! Om jag inte somnar förståss...